eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

Százmilliárdos állami mentőcsomag a BKV-nek?

Egyre valószínűbb, hogy a főváros felbontja az Alstom konzorciummal a metrókocsik gyártására kötött szerződést. Közben tegnap is folytatódott az egyeztetés Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István budapesti főpolgármester között. A megbeszélésekről hivatalosan egyelőre nem közöltek részleteket.

Az InfoRádió úgy tudja, hogy kedden este ismét egyeztetett Orbán Viktor miniszterelnök Tarlós István főpolgármesterrel a többi között a Budapest jövőjét érintő törvénycsomagról. A tárgyaláson ezúttal már részt vett Varga Mihály is; értesülésünk szerint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár bevonását a főváros rossz anyagi helyzete indokolja.

Az egyeztetésről egyelőre nem nyilatkoztak az érintettek. Sajtóhírek szerint a közlekedési cég megmentésének legvalószínűbb forgatókönyve egy százmilliárd forintos állami tőkeemelés lehet.

Még a hétvégén is dolgoztak azon a csomagon, amelyhez szeretnék megnyerni a miniszterelnök támogatását. A főpolgármester korábban elmondta, hogy minél hamarabb szeretné elfogadtatni az Országgyűléssel a csomagot, mert ezen is múlhat, hogy a jövőben lehessen dolgozni a fővárosban.

Eközben György István főpolgármester-helyettes úgy nyilatkozott az MTV-nek, hogy várhatóan fel kell bontani az Alstommal a metrókocsik gyártására kötött szerződét, miután a francia gyártó ezúttal sem kapta meg a hatósági engedélyt. Hozzátette, egy új pályázat azzal a veszéllyel járhat, hogy nem lehet majd uniós támogatásból fizetni a 4-es metró szerelvényeit, mert azok csak akkor kaphatnak típusengedélyt, ha a 2-es vonal járműveihez már beszerezték.

A főpolgármester-helyettes úgy látja, hogy talán meg lehet menteni az uniós támogatást, de újabb viharfelhők gyülekeznek. György István szerint egy új pályázat kitolná a határidőt, kétségessé téve, hogy 2015 végéig be lehet-e fejezni a metrót, amely részben uniós támogatásból épül. Ha nem sikerül a határidőig beszerezni az új járműveket, azok költségeit teljes egészében a fővárosnak és a magyar államnak kellene állnia.

György István megismételte Tarlós István főpolgármester korábbi kijelentését, hogy mindenképpen be szeretnék fejezni a 4-es metrót, legalábbis a jelenleg épülő szakaszát. A főpolgármester-helyettes szerint ma még nem látszik, hogy hogyan lehet megoldani a metró finanszírozását, mert több szabálytalanul megkötött szerződés miatt a támogatásból elvont 53 milliárd forinton túl újabb eljárás van folyamatban Brüsszelben, ami újabb milliárdokat kivonhat a rendszerből.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 27. 20:16
×
×
×
×