A főváros egyik legjelentősebb problémája jelenleg a parkolás, ezért mindenképpen változtatni kell a mostani gyakorlaton. Az új parkolási rendszer bevezetésének célja nem elsősorban a bevételszerzés, de a többletet a fővárosi önkormányzat a közlekedés fejlesztésére fordítaná - mondta az InfoRádiónak a rendszer fejlesztésével megbízott Parking Kft. ügyvezető igazgatója.
Hibája például a mostani rendszernek, hogy míg Budapest lakosságának összesen 5-6 százaléka mozgáskorlátozott, a közterületi parkolóhelyet használó autósok 17 százaléka rendelkezik mozgáskorlátozott igazolvánnyal. Sokan tehát visszaélnek a dokumentummal - magyarázta Gyarmati Zoltán.
Hozzátette: van olyan belvárosi kerület, amely 7 200 ingyenes lakossági parkolási engedélyt adott ki, holott 6 000 ezer parkolóhellyel rendelkezik, amelyből 1 200-nak a főváros a tulajdonosa. Ezt a gyakorlatot is meg kell szüntetni.
Külföldi példák
A jövőben a tervek szerint a parkolóóráknál bankkártyával, illetve a BKV-nál bevezetendő e-tikettel is lehet majd fizetni - mondta Gyarmati Zoltán, megjegyezve: külföldi nagyvárosok parkolási rendszerének egyes elemeit is alkalmazni kívánják, így végső soron akár az interneten is lehet majd rendezni a vitás kérdéseket, befizetni az esetleges bírságot.
Gyarmati Zoltán hangsúlyozta: a kerületeket, civil és érdekképviseleti szervezetek véleményét is kikérik a tervezett változtatásokról, és közvélemény-kutatást is tartanak a témában, amelyről várhatóan a márciusi közgyűlés dönt majd.
Hanganyag: Szépvölgyi István