Holdingcéggé alakítaná a BKV-t a cég hétfőn hivatalba lépett vezérigazgatója, ez lenne az egyes utaztatási tevékenységeket és a karbantartást végző részvénytársaságok 100 százalékos tulajdonosa, vagyonkezelője, stratégiai folyamatainak irányítója.
Kocsis István az InfoRádiónak elmondta: egy speciális céget is létrehoznának, amelyet a MÁV-START Zrt. és a BKV Zrt. együttesen tulajdonolna. Az új cégvezető úgy véli, csak a cég struktúrájának átalakítása - amely két-három évig tarthat - jelenthet garanciát a társaság hatékoknyabb működésére.
A BKV vezérigazgatója nélkülözhetetlennek nevezte a tőkebevonást, ám erről részleteket nem árult el, szerinte ez már érinti a tulajdonos kompetenciáját. "Először hozzunk létre olyan helyzetet, ami vonzó a tőke számára. Ez még azért odébb van" - mondta.
Bérelnének
Pályázatában Kocsis István azt vázolta, hogy a BKV elöregedett buszállománya körülbelül három éven belül lecserélhető. A javaslatot a cég szakembereinek és a fővárosi közgyűlésnek egyaránt meg kell tárgyalnia - közölte a vezérigazgató.
Buszt nemcsak vásárolni, hanem bérelni is lehet - mondta Kocsis István, hozzáfűzve: az ehhez szükséges konstrukciók kialakítása időbe telik, és erről a tulajdonossal is tárgyalni kell. Ehhez lehetőséget kell adni a BKV-nak, hogy hosszabb távú szerződéseket is köthessen - tette hozzá a vezérigazgató.
Az új cégvezető elmondta: BKV finanszírozásával összefüggő kérdésekre a helyzet áttekintése után ad pontos választ. Hangsúlyozta: meg kell vizsgálni annak lehetőségét, hogy a kerületi vagy az agglomerációs települések önkormányzatait hogyan lehet bevonni a finanszírozásba.
Hanganyag: Litauszky Balázs