A miniszterelnök 1000-1200 milliárdos, négy év alatt teljesülő adócsökkentésre tett javaslatot. A program a Népszabadságban, fizetett mellékletként jelent meg.
Az InfoRádió megkereste a Kormányszóvivői Irodát, hogy választ kapjon arra: miért fizetett hirdetésben jelentették meg a kormányfői programot? Az írásbeli válasz szerint a napilap mellékleteként, Megegyezés címmel megjelent program "nem nevezhető politikai filozófiának, és nem is cselekvési terv, inkább e kettő között helyezkedik el, és a következő időszak társadalmi és szakmai vitáihoz kíván alapot adni." Épp ezért jelent meg egy politikai napilap mellékleteként.
Azért esett erre az újságra a választás, mert ez a legnagyobb példányszámú, tehát ezzel juttatják el a legtöbb emberhez, de - jelzi a Miniszterelnöki Hivatalból érkezett elektronikus levél - a cikk elérhető a miniszterelnok.hu, a kormanyszovivo.hu és a magyarorszag.hu internetes oldalakon is.
Azt is közli a Kormányszóvivői Iroda, hogy szabadsága idején, a nyáron folytatott intenzív szakpolitikai egyeztetések, illetve tematikus frakcióülések eredményei alapján foglalta össze Gyurcsány Ferenc a javaslatokat.
A megjelentetés négy és fél millió forintos költségét fele-fele arányban a kormány és az MSZP állta, hisz az írást Gyurcsány Ferenc mindkét, azaz pártelnöki és miniszterelnök tisztségében jegyzi.
A konkrétumokat is tartalmazó adócsökkentési program a MeH válasza szerint, "a következő időszak társadalmi és szakmai vitáihoz kíván alapot adni". Az eddig megjelent szakmai véleményeket úgy lehet összefoglalni, hogy irányuk jó, de mértékük kicsi, és még ennek a csekély adócsökkentésnek sem látszik biztosan a fedezete.
A hazai értékelések mellett londoni feltörekvő piaci elemzők is véleményezték a csomagot. Az ottani reakció óvatos derűlátás, ugyanakkor a finanszírozást illetően a hazaihoz hasonló kételkedés.