eur:
389.69
usd:
363.58
bux:
0
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

A magyarországinál csak az olasz és a svájci autópálya épül drágábban

62 milliárd forintból épül meg az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 35 kilométeres szakasza. Bár az építtető konzorcium két évvel ezelőtt 44 milliárdért vállalta a beruházást, kiderült, hogy ez csak az út megépítésére vonatkozik, további 19 milliárd forint szükséges a tervezésre, a területszerzésre, a régészeti és a mérnöki munkákra. Mindezzel együtt is körülbelül 30 százalékkal drágább a magyar autópálya a régiós gyorsforgalmi utaknál.

Kilométerenként 1 milliárd 700 millió forintot fizetett ki az állam az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 35,5 kilométeres szakaszának megépítéséért. A beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. szóvivője, Fazakas Orsolya ezt azután közölte, hogy világossá vált: augusztus 19-én átadják az autópálya hiányzó, Zalakomár és Nagykanizsa közötti szakaszát.

Fazakas Orsolya: a projekt összköltsége 62 milliárd forint bruttóban, és ebből az EU-s támogatás több mint 35 milliárd forint. A 35,5 kilométeres autópálya-szakasz megépítését ugyanakkor 2006 szeptemberében 43 milliárd 900 millió forintért vállalta egy osztrák-magyar konzorcium.

Daróczi Dávid kormányszóvivő az InfoRádió megkeresésére közölte, két év alatt nem növekedtek a költségek. "Ami a bruttó összeg és a 62 milliárd forint között van, az a tervezés, a területszerzés, a régészet, a mérnöki lebonyolítás költsége" - hangsúlyozta.

Tehát az útépítés költségein felül az állam még 19 milliárd forintot költött az alig 35 kilométeres pályaszakaszra. A kormány számításai szerint az autópálya így kilométerenként mindössze 1,2 milliárd forintért épül, ami a korábbi szakaszokat tekintve valóban nem kiemelkedő.

Az M3-as Polgár és Görbeháza között 2004-es áron számolva 1,7 milliárd, az M30-as Emőd és Nyékládháza között pedig 2003-as áron 2,2 milliárd forintba került kilométerenként. Mindemellett a Közlekedéstudományi Intézet egy 2005-ös felmérésében közölte, Európában a magyarországinál csak az olasz és a svájci autópálya drágább, Horvátországban és Szlovéniában viszont átlagosan 30 százalékkal olcsóbban építenek sztrádát.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Dobrev Klára a Ligetben: "fogd be a szádat, magyar dolgozó, mert különben kirúgunk, ezt üzeni Orbán Viktor kormánya"

Európai fizetéseket, európai nyugdíjat, európai egészségügyet, európai béreket sürgetett a Demokratikus Koalíció, az MSZP és a Párbeszéd európai parlamenti (EP-) listavezetője szerdán Budapesten. Dobrev Klára közölte, erős Európát akar, amely minden magyarra tud vigyázni, akkor is, ha a kormánnyal szemben kell megvédenie őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×