A nemzetközi polgári repülésről szóló egyezmény értelmében a tagországoknak értesíteniük kell a területükön balesetet szenvedő légi járműt tervező, gyártó és üzemeltető cég országát.
Részvételét jelezte a független szakmai vizsgálatban a repülési baleseteket vizsgáló német szervezet, a gyártó Eurocopter szakértője, továbbá a francia Turbomeca cég, amely az EC-135-ös hajtóműveit gyártja, valamint az osztrák üzemeltető szervezet, az ÖAMTC szakértője, aki az első helyszínelésen is részt vett.
A kormányszóvivői tájékoztatón az egészségügyi miniszter egyebek mellett arról beszélt, hogy vizsgálják a Ráckeve térségében lezuhant mentőhelikopter feketedobozát.
Székely Tamás elmondta: annyit már tudni lehet, hogy a mentőhelikopter minden szükséges karbantartáson és ellenőrzésen az előírt időben átesett. A miniszter szerint a baleset oka nem típushiba lehetett, hiszen ezt a helikoptert kifejezetten mentésre fejlesztették ki, és ebből több mint ezer folyamatosan repül. Megjegyezte, ha a gép két motorjából az egyik leáll, akkor a másik is elég ahhoz, hogy a helikopter továbbrepüljön.
Székely Tamás szerint ezekkel a gépekkel soha ilyen jellegű probléma még nem volt. A miniszter bejelentette: még pénteken pótolják a mentőhelikoptert.
A csütörtöki balesetben a mentőápoló meghalt, a pilóta életveszélyesen megsérült.