eur:
401.3
usd:
366.98
bux:
74264.68
2024. október 12. szombat Miksa

Demszky nem bánná, ha nem épülne meg az M0-ás északi szakasza

Nem bánná Demszky Gábor főpolgármester, ha nem épülne meg az M0-ás autópálya észak-nyugati szakasza, és így nem érne körbe a körgyűrű. Az út tervei még nincsenek készen. Demszky Gábor korábban úgy nyilatkozott: Tarlós Istvánnak súlyos felelőssége van abban, hogy ez a szakasz nem épült meg. Tarlós István kifejtette: ő mindig az út megépítése mellett tette le a voksot.

Az M0-ás körgyűrű utolsó szakasza csak az egészen távoli jövőben fog megvalósulni, ha megvalósul egyáltalán - nyilatkozta az InfoRádiónak Demszky Gábor. Ugyanis ez az autópálya legvitatottabb része, mivel Budapest tüdejét, egy felbecsülhetetlen értékű rekreációs zónát szelne keresztül. Ezt a zöldterületet mindenképpen védeni kell a további beépítéstől - vélekedett a főpolgármester.

Ha az M1-es és a 11-es út közötti szakasz nem épül meg, akkor sosem ér körbe a gyűrű. Demszky Gábor erre úgy válaszolt: ő nem bánkódna, ha ez így lenne. Hozzátette: egyébként sincs anyagi forrás a beruházás finanszírozására.

Ráadásul az igen drága lenne, mivel egy hosszú szakaszon alagútban kéne haladnia az autópályának, hogy csökkenjen a környezeti ártalom. A beruházás ráadásul még ütemezve sincs.

Ebben az esetben azonban - jelezte a riporter - ha az M3-as felől érkezik egy kamionos - aki a jövőben valószínűleg ki lesz tiltva a fővárosból -, és tovább akar haladni az M1-es irányába, akkor dél felé kell kerülnie. Sokkal nagyobbat, mint akkor, ha megépül a hiányzó szakasz.

Demszky szerint azonban még így is fontosabb a zöld terület megvédése, mint a város gyorsabb megkerülésének biztosítása.

Hogy ellenzi az autópálya-szakasz megépülését, abban azonban semmi szerepe nincs annak, hogy Budakeszin lakik - jegyezte meg Demszky Gábor, aki rámutatott: az autópálya az ő közlekedését is megkönnyítené.
Tarlós: Mindig az északi megépítése mellett voltam

Demszky Gábor egyébként június 20-án azért bírálta Tarlós Istvánt, a Fidesz fővárosi frakcióvezetőjét, mert, mint mondta, a III. kerület volt polgármestereként súlyos felelőssége van abban, hogy az elmúlt évtizedben nem született megállapodás a körgyűrű nyomvonaláról.

Az ellenzéki frakcióvezető már akkor úgy reagált az MTI-nek: "hazugság, hogy én vagy az utódom akadályoztuk az M0-ás továbbépítését". Tarlós István számos dokumentumot mutatott be annak igazolására: a III. kerület mindig is az autóút északi szakaszának megépülése mellett állt.

A frakcióvezető emlékeztetett: a körgyűrű megépülésének támogatása mellett Óbuda önkormányzata már 1997-ben arról hozott határozati javaslatot, hogy elutasítják az M0-ás nyomvonalának a III. kerület közigazgatási határán belüli megépítését. Azonban igényelték annak északabbra, "a közigazgatási határon túlra történő áthelyezését".

Tarlós István kifejtette: 2007 elején az óbudai képviselő-testület egységesen elfogadta, hogy végig alagútban vezessen az M0-ás 10-es és 11-es főút közti szakaszának a nyomvonala, ám - mint mondta - "a fővárostól erre azóta sem reagált senki".

Demszky Gábor nyilatkozatai az M0-ással kapcsolatban azért is zavarosak, mert az autóút építése egy állami beruházás, így nem tartozik a főváros hatáskörébe - tette hozzá.

Hanganyag: Sigmond Árpád

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Markus Söder: itt a vége, pénzügyileg és kulturálisan is túlterheli Németországot a migráció

Egyes tantermekben már alig beszélnek németül, az emberek nem érzik igazán otthon magukat azokban a városrészekben, ahol élnek – figyelmeztetett a bajor CSU elnöke abban az interjúban, amelyet pártja kongresszusa előtt adott. Markus Söder szerint a migráció túl nagy terhet jelent Németország számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.14. hétfő, 18:00
Palócz Éva
a Kopint-Tárki vezérigazgatója
Harapófogóba került a felemelkedő nagyhatalom: ebből nehéz lesz kimászni

Harapófogóba került a felemelkedő nagyhatalom: ebből nehéz lesz kimászni

A közel-keleti konfliktusok esetében többnyire a hagyományos nagyhatalmak – az Egyesült Államok, Kína és Oroszország – nevei merülnek fel, mint potenciális rendteremtő, vagy az események alakulásában leginkább érdekelt globális tényezők. A felsorolásból viszont szinte minden alkalommal kimarad a térséggel a legközelebbi és hosszú történelmi kapcsolatot ápoló India. A felemelkedő nagyhatalom számára kihívást jelent a téma, mivel egyszerre szembesülnek bel- és külpolitikai dilemmákkal, kényes egyensúlyi helyzetet kell teremtenie a kormányzatnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×