Az M0-ás körgyűrű utolsó szakasza csak az egészen távoli jövőben fog megvalósulni, ha megvalósul egyáltalán - nyilatkozta az InfoRádiónak Demszky Gábor. Ugyanis ez az autópálya legvitatottabb része, mivel Budapest tüdejét, egy felbecsülhetetlen értékű rekreációs zónát szelne keresztül. Ezt a zöldterületet mindenképpen védeni kell a további beépítéstől - vélekedett a főpolgármester.
Ha az M1-es és a 11-es út közötti szakasz nem épül meg, akkor sosem ér körbe a gyűrű. Demszky Gábor erre úgy válaszolt: ő nem bánkódna, ha ez így lenne. Hozzátette: egyébként sincs anyagi forrás a beruházás finanszírozására.
Ráadásul az igen drága lenne, mivel egy hosszú szakaszon alagútban kéne haladnia az autópályának, hogy csökkenjen a környezeti ártalom. A beruházás ráadásul még ütemezve sincs.
Ebben az esetben azonban - jelezte a riporter - ha az M3-as felől érkezik egy kamionos - aki a jövőben valószínűleg ki lesz tiltva a fővárosból -, és tovább akar haladni az M1-es irányába, akkor dél felé kell kerülnie. Sokkal nagyobbat, mint akkor, ha megépül a hiányzó szakasz.
Demszky szerint azonban még így is fontosabb a zöld terület megvédése, mint a város gyorsabb megkerülésének biztosítása.
Hogy ellenzi az autópálya-szakasz megépülését, abban azonban semmi szerepe nincs annak, hogy Budakeszin lakik - jegyezte meg Demszky Gábor, aki rámutatott: az autópálya az ő közlekedését is megkönnyítené.
Tarlós: Mindig az északi megépítése mellett voltam
Demszky Gábor egyébként június 20-án azért bírálta Tarlós Istvánt, a Fidesz fővárosi frakcióvezetőjét, mert, mint mondta, a III. kerület volt polgármestereként súlyos felelőssége van abban, hogy az elmúlt évtizedben nem született megállapodás a körgyűrű nyomvonaláról.
Az ellenzéki frakcióvezető már akkor úgy reagált az MTI-nek: "hazugság, hogy én vagy az utódom akadályoztuk az M0-ás továbbépítését". Tarlós István számos dokumentumot mutatott be annak igazolására: a III. kerület mindig is az autóút északi szakaszának megépülése mellett állt.
A frakcióvezető emlékeztetett: a körgyűrű megépülésének támogatása mellett Óbuda önkormányzata már 1997-ben arról hozott határozati javaslatot, hogy elutasítják az M0-ás nyomvonalának a III. kerület közigazgatási határán belüli megépítését. Azonban igényelték annak északabbra, "a közigazgatási határon túlra történő áthelyezését".
Tarlós István kifejtette: 2007 elején az óbudai képviselő-testület egységesen elfogadta, hogy végig alagútban vezessen az M0-ás 10-es és 11-es főút közti szakaszának a nyomvonala, ám - mint mondta - "a fővárostól erre azóta sem reagált senki".
Demszky Gábor nyilatkozatai az M0-ással kapcsolatban azért is zavarosak, mert az autóút építése egy állami beruházás, így nem tartozik a főváros hatáskörébe - tette hozzá.
Hanganyag: Sigmond Árpád