Évek óta hallani a Margit híd súlyos állapotáról szóló híreket. A szakértők már 2006-ban azt mondták, nem halogatható a felújítás, különben beláthatatlan következményekkel kell számolni.
Az elkészült tervek alapján végre döntés született arról, hogy 2008 végén megindulnak a munkálatok.
A terv szerint két méterrel szélesebb lesz a híd északi, a Margit-sziget felé eső járdája, mivel elkülönített kerékpársávot építenek ki rajta. A kerékpárút pesti és budai csatlakozó részei is megépülnek majd. A másik oldalon a szobrok és a pillérek miatt nem lehetett ízlésesen megoldani a szélesítést, ezért ott csak gyalogosjárda lesz.
A villamossínek maradnának a helyükön. A 4-es 6-os villamos felsővezetéke egy középső oszlopsorról táplálná a villamosokat, a korábban problémákat okozó, kidőlő, elrozsdásodott oszlopokat eltűntetnék a híd két oldaláról.
A felújítás során ki kell cserélni a híd vasbeton pályalemezeit, továbbá a korlátokat. A tervek szerint a Margit híd díszvilágítást is kap majd, várhatóan a pilléreket, a szobrokat és az alsó íveket világítják meg.
A költség eredetileg 12 milliárd forint lett volna, ám újabban 13 milliárd forintról beszélnek. A felújítás várhatóan másfél évig tart, ha végre elkezdődik.
Ebből a szempontból rossz hír, hogy a II. kerületi polgármester szerint nem engedélyezheti a főváros a Margit híd 13 milliárd forintos felújításának megkezdését. Láng Zsolt közölte: az útszélesítés tervét kihagyták a szintén a főváros által készített szabályozási kerettervből.
A fideszes politikus érthetetlennek nevezte, hogy a főváros illetékesei nem vették figyelembe saját szabályozási tervüket.
Láng Zsolt hozzátette: a Margit híd felújításával összefüggő átépítések a II. kerület tulajdonában lévő utakat és közterületeket is érintik, ezért már a tervezés megkezdésekor egyeztetnie kellett volna a fővárosnak és a kerületnek.