eur:
389.45
usd:
363.72
bux:
68068.99
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Nagy gépeket is fogadhatna a tököli reptér, a helybeliek tiltakoznak

Évente 5500 kisrepülő használja az egykori tököli repülőteret, ahol 1990-ben megszűnt, majd 2004-ben újraindult az üzem. A bázis környéke mára szorosan beépült, így a jelenlegi forgalom is komoly zajterhelést jelent, a légiközlekedési hatósági határozata pedig megnyitotta az utat az előtt, hogy akár nagy gépek is leszálljanak. A környékbeliek a zajterhelés és az esetleges repülőtérré átminősítés ellen kedden félpályás lezárással tiltakoztak.

Tökölön egy nem nyilvános fel- és leszállóhely van, ami repülőtérként működik, ettől azonban még nem az - mondta az InfoRádiónak Szigethalom polgármestere.

A fel- és leszállóhely mellett zajtanulmány készítése után decemberben kijelöltek egy zajgátló védőövezetet, a helybeliek azonban szót emeltek a lépés ellen, mert ilyet csak repülőtér, vagy azzá minősítendő terület mellett szoktak létrehozni - közölte Fáki László.

Jelenleg nincs meghatározva, hogy ez a fel- leszállóhely pontosan milyen gépeket fogadhat, és hány repülő landolhat itt, vagy indulhat innen - fűzte hozzá a polgármester.

A helybeliek az ellen is tiltakoznak, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légi Közlekedési Igazgatósága egy határozatban lehetővé tenné, hogy a fel- és leszállóhelyen a jelenlegi ötszörösére nőjön a forgalom, és akár nagy gépeket is fogadhassanak.

Ezt mutatja az említett zajtanulmány is - mondta Fáki László -, amely jóval nagyobb repülési számot említ, mint amit most a nem nyilvános fel- és leszállóhely bonyolít, és szerepel benne 800 olyan művelet, amely 150 tonnás repülőgépekre vonatkozik.

Mivel a nyolcvanas években a kifutópályát felújították, az képes lenne akár nagy gépeket is fogadni, ezt azonban a helybeliek igyekeznek megakadályozni.

A legjobb az lenne, ha a fel- és leszállóhely megszűnne - jelentette ki a polgármester.

Szocialista tiltakozás a reptér ellen

Az MSZP frakcióvezető-helyettese is ellenzi a tököli leszállóhely repülőtérré nyilvánítását. Varju László bízik benne, hogy a közakarat ellenében nem lesz nyilvános repülőtér Tökölön, ahol már a sportrepülők is nagyon sok kellemetlenséget okoznak a szorosan körbeépített pálya környezetében élőknek.

A szocialista politikus szerint mindenki azt mondja: nincs szándék repülőtérré alakításra, de vannak erre utaló jelek. Ilyen a Légiközlekedési Igazgatóság határozata a zajhatárokról.

Nincs szó reptérré nyilvánításról

Nincs szó a reptérré nyilvánításról - állítja Waschler Tamás, a területen logisztikai beruházást végző cég ügyvezetője. Hangsúlyozta: ehhez környezetvédelmi engedély kellene, valamint a közlekedési tárca hozzájárulása, amelyet a környékbeli önkormányzatokkal konzultálva adna ki a minisztérium. A tulajdonos azonban egyiket sem kezdeményezte.

Elmondta azt is: a terület gazdája olyan logisztikai fejlesztéseket tervez Tökölön, amely hasznos lehet a főváros és az agglomeráció számára is.

Hanganyag: Szabó Zsuzsa

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa (NMHH) által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését – közölte a hatóság.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
Rángatják a tőzsdéket

Rángatják a tőzsdéket

A reggeli órákban Ázsiában többnyire pozitív hangulat jellemezte a kereskedést, ezt követően pedig Európában vegyes hangulatban indult a kereskedés. Ami a gazdasági eseményeket illeti, idehaza a külkereskedelmi adat második becslése érkezett, Amerikában pedig a gyáripari megrendelések és elbocsátások alakulására lesz érdemes figyelni. Emellett pedig a zárás után érkezik az Apple első negyedéves gyorsjelentése is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×