eur:
387.01
usd:
356.43
bux:
68854.65
2024. május 17. péntek Paszkál

Szükség van egyáltalán a 4-es metróra?

Nem éri meg megépíteni a 4-es metrót a várható utasforgalmi adatok alapján - véli a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE). Gulyás László, a DBR Metró projektigazgatóság vezetője úgy reagált, gazdasági bűntett lenne leállítani és újratervezni a beruházását.

Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője az InfoRádiónak elmondta, hogy a szervezet újraszámolta az 1996-ban készült megvalósíthatósági tanulmányban szereplő adatokat, amelyek mára már nem érvényesek, mivel megmaradtak a villamosjáratok, és a 7-es busz vonalán is jelentős fejlesztések zajlottak.

Több tízezer ember lesz, akinek nem lesz érdemes metróra szállni, mivel villamossal gyorsabban tud közlekedni - tette hozzá a VEKE szóvivője.

Vitézy Dávid szerint azt a Nyugat-Európában is bevett szemléletet kellene követni, miszerint az autósokat próbálják meg metróra ültetni.

Ilyen alternatívát azonban nem szolgál a 4-es metró terve, mivel nem éri el az agglomerációban élőket - hangsúlyozta a szóvivő.

A közpénzek elherdálása a mai tervek szerint megépíteni a 4-es metrót - emelte ki Vitézy Dávid, aki szerint felül kell vizsgálni a már megkötött szerződéseket.

"Gazdasági bűntett lenne leállítani a metróberuházást"

Gulyás László az InfoRádiónak nyilatkozva kiemelte, az 1996-ban készült megvalósíthatósági tanulmány célja az volt, hogy a 4-es metró megtérülését ellenőrizze.

Akkor ezt húsz évre becsülték, és az időközben történt forgalmi és gazdasági változások is igazolhatóvá teszik a vonal megépítését - tette hozzá a DBR Metró projektigazgatóság vezetője.

A metró várhatóan több százezer ember utazását könnyíti meg, míg a villamosok több tízezres utazóközönséget szállítanak, így ez nem vonja kétségbe a 4-es metró megépítését - hangsúlyozta Gulyás László.

A projektigazgatóság vezetője szerint azzal sem lehet érvelni, hogy az agglomerációba nem jut ki a vonal, mivel a belső városi forgalom többszörösen meghaladja a város határát átlépőt.

Indokolatlan, ésszerűtlen, és gazdasági bűntett lenne leállítani és újratervezni a már elindult metróberuházást - emelte ki Gulyás László.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kis-Benedek József: százszázalékos biztonság minden intézkedés ellenére sincs

Kis-Benedek József: százszázalékos biztonság minden intézkedés ellenére sincs

A Robert Fico elleni merényletnek hatása lehet az európai parlamenti választási kampányra is, ám a politikusokat a választások előtt nehéz lesz meggyőzni arról, hogy távolságot tartsanak az emberektől – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora.

Hankó Balázs az Arénában: roppant veszélyes az új uniós felsőoktatási javaslat

Az Európai Bizottság továbbra sem válaszol a magyar kormány novemberi levélére – mondta a június végén lejáró Erasmus-megállapodás jövője kapcsán Hankó Balázs az InfoRádió Aréna című műsorában. A Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatásért, innovációért, szakképzésért és felnőttképzésért felelős államtitkára beszélt a Pannónia Ösztöndíjprogramról, a felsőoktatási bérek rendezéséről és a felvételizők számának alakulásáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.17. péntek, 18:00
Sándor Ildikó
néprajzkutató, a Hagyományok Háza Közművelődési és tudományos szakcsoport vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×