Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője az InfoRádiónak elmondta, hogy a szervezet újraszámolta az 1996-ban készült megvalósíthatósági tanulmányban szereplő adatokat, amelyek mára már nem érvényesek, mivel megmaradtak a villamosjáratok, és a 7-es busz vonalán is jelentős fejlesztések zajlottak.
Több tízezer ember lesz, akinek nem lesz érdemes metróra szállni, mivel villamossal gyorsabban tud közlekedni - tette hozzá a VEKE szóvivője.
Vitézy Dávid szerint azt a Nyugat-Európában is bevett szemléletet kellene követni, miszerint az autósokat próbálják meg metróra ültetni.
Ilyen alternatívát azonban nem szolgál a 4-es metró terve, mivel nem éri el az agglomerációban élőket - hangsúlyozta a szóvivő.
A közpénzek elherdálása a mai tervek szerint megépíteni a 4-es metrót - emelte ki Vitézy Dávid, aki szerint felül kell vizsgálni a már megkötött szerződéseket.
"Gazdasági bűntett lenne leállítani a metróberuházást"
Gulyás László az InfoRádiónak nyilatkozva kiemelte, az 1996-ban készült megvalósíthatósági tanulmány célja az volt, hogy a 4-es metró megtérülését ellenőrizze.
Akkor ezt húsz évre becsülték, és az időközben történt forgalmi és gazdasági változások is igazolhatóvá teszik a vonal megépítését - tette hozzá a DBR Metró projektigazgatóság vezetője.
A metró várhatóan több százezer ember utazását könnyíti meg, míg a villamosok több tízezres utazóközönséget szállítanak, így ez nem vonja kétségbe a 4-es metró megépítését - hangsúlyozta Gulyás László.
A projektigazgatóság vezetője szerint azzal sem lehet érvelni, hogy az agglomerációba nem jut ki a vonal, mivel a belső városi forgalom többszörösen meghaladja a város határát átlépőt.
Indokolatlan, ésszerűtlen, és gazdasági bűntett lenne leállítani és újratervezni a már elindult metróberuházást - emelte ki Gulyás László.
Újabb, hivatalos tájékoztatás Robert Fico állapotáról