A megállapodás értelmében a szükséges 1, 2 milliárd forint felét a gazdasági tárca vállalja át, a többit pedig a BKV veszteségként könyveli el. A tarifák változásában érintett 16 település a korábbi elképzelések ellenére nem járult hozzá a költségekhez.
Az egyeztetések előtt Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta: a 2005-ös vasúti törvény alapján kezdeményezte, hogy a tárca és a Fővárosi Önkormányzat kössön együttműködési megállapodást, hogy a főváros közigazgatási határán túl is érvényesüljenek a helyi vasúti közszolgáltatás feltételei.
Hagyó Miklós közölte: ha a kormány jóváhagyja a kezdeményezést, akkor jelentősen csökkenthető a HÉV-re érvényes diákbérletek január óta érvényes ára. A főpolgármester-helyettes hangsúlyozta: a főváros fontosnak tartja, hogy az agglomerációban élők ne autóval járjanak, hanem a tömegközlekedést válasszák.
Találtak Budapesten egy körforgalmat, ahol nem érvényesek a KRESZ szabályai