eur:
415.33
usd:
399.78
bux:
78707.41
2024. december 19. csütörtök Viola
Kedden jöhet az újabb dízelbotrány Németországban

Kedden jöhet az újabb dízelbotrány Németországban

A legfelsőbb német közigazgatási bíróság nem döntött a dízelbotrány ügyében, kedden hozhat precedens értékű ítéletet abban az ügyben, amelyben egy német környezetvédő szervezet a dízelmotoros autók többségének kitiltását kéri a nagyvárosok központjából.

A német nagyvárosok légszennyezettsége jóval meghaladja az Európai Unió környezetvédelmi előírásait. Kiváltképpen Münchenben és Stuttgartban magas a levegő nitrogén-dioxid-tartalma.

A Deutsche Umwelthilfe környezetvédelmi szervezet korábban már Düsseldorfban és Stuttgartban pert nyert a két illetékes tartomány, Észak-Rajna-Vesztfália és Baden-Württenberg kormányzatával szemben a dízelmeghajtású autók belvárosokból történő kitiltásának ügyében. A két tartomány azonban elfogadhatatlannak minősítette a döntést, és így került az ügy Lipcsébe, a legfelsőbb közigazgatási bíróság elé.

A bírák felismerték a tét nagyságát, alighanem ezért is halasztották a végső szó kimondását keddre, habár – jól értesült források szerint – az sem kizárható, hogy a döntést inkább az Európai Unió illetékes hatóságaira bízzák. Ugyanis ha Lipcsében helyt adnak a Deutsche Umwelthilfe követelésének, ez egyben azt is jelenti, hogy

a nagyvárosok központjából kitiltják azokat a régebbi gyártású dízelautókat,

amelyeknek kipufogógáza a megengedettnél több nitrogén-dioxidot tartalmaz.

Így az Euro 6-osnál alacsonyabb besorolású gépkocsik gyakorlatilag kiszorulnak a városi forgalomból, holott igen sok autós közlekedik manapság ilyen járművel, tehát nemcsak megnehezedne számukra a munkába járás, hanem autójuk is csaknem értéktelenné válna.

A lipcsei bírák valószínűleg tisztában vannak azzal is, hogy az ügy által keltett hullámok nem állnának meg Németország határain belül, és más európai országok hatóságai is rákényszerülhetnének arra, hogy a környezet védelme érdekében kitiltsák a dízelautókat a nagyvárosokból.

A döntés maga után vonná a dízelmeghajtású gépkocsik gyártásának leépítését,

ami az Európai Unión belül több százezer munkahely megszűnéséhez vezetne.

Nem véletlen ezek után, hogy az ellenzéki Zöldpárt egyik vezetője, Anton Hofreiter Berlinben kijelentette, a sokmilliós haszonra dolgozó autógyáraknak kellene átvállalniuk a dízelmotorok átalakításának költségeit, hogy megfeleljenek az Európai Unió környezetvédelmi előírásainak. 

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hankó Balázs: brüsszeli helytartókat akarnak kinevezni a magyar egyetemek élére

Hankó Balázs: brüsszeli helytartókat akarnak kinevezni a magyar egyetemek élére

A külföldi és a hazai ösztöndíjak helyzetéről, a kollégiumi férőhelyek növelésének tervéről, ezen belül a Diákvárosról, továbbá a fiatalok életét könnyítő hitelekről és a kultúra finanszírozási rendszeréről is beszélt Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.19. csütörtök, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Nagy változás elé néz közel 300 ezer háztartás

Nagy változás elé néz közel 300 ezer háztartás

Már meghallgatható a Portfolio Checklist csütörtöki adása. A műsor első részében azt jártuk körbe, hogy milyen jelentős változások elé nézhet mintegy 300 ezer napelem-tulajdonos Magyarországon, miután a kormány egy új adatszolgáltatási rendszert vezet be. Vendégünk volt Weinhardt Attila, a Portfolio energiapiaci elemzője. A második rész témája, hogy a Gloster magyar informatikai cég eladta rendszerintegrációs üzletágát és a külföldi terjeszkedésre fókuszált. A cég terveiről Szekeres Viktor, a Gloster alapítója, az igazgatóság elnöke mesélt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×