A gépen utazott két tanárnő kíséretében az északrajna-vesztfáliai Haltern városka 16 diákja is, akiknek szülei, illetve a tanárnők özvegyei több német újságban közétett nyílt levelükben keserűséggel ostorozták a Germanwings elnökét, aki - mint írták - csak a cég ügyfeleivel foglalkozik és megfeledkezett azokról, akiknek hozzátartozói életüket vesztették a szándékosan előidézett szerencsétlenségben. A nyílt levél aláírói nagyobb összegű jóvátétel is elvárnak a cégtől.
A Lufthansa fapados leányvállalataként ismert Germanwings elnökéhez, Carsten Spohrhoz intézett nyílt levelükben a légitársaság márciusban lezuhant gépén utazó diákok és tanárok hozzátartozói az együttérzés teljes hiányát vetik Spohr szemére, és azt állítják, hogy ha a légitársaság elővigyázatosabban járt volna el, aligha következik be a katasztrófa.
Mint emlékezetes, amikor a súlyos lélektani problémákkal küzdő Andreas Lubitz másodpilótának sikerült kizárnia kollégáját a pilótafülkéből, szándékosan nekivezette gépét a dél-franciaországi Alpok egyik csúcsának, és ezzel 150 ember életét követelő szerencsétlenséget okozott.
Erre utalva a levélírók felteszik a kérdést, hogy a világ egyik vezető légitársasága miért nem vezette be az úgynevezett négy-szem gyakorlatot, amelynek értelmében a pilótafülkében a repülés ideje alatt legalább két személynek kell tartózkodnia.
Kifogásolják azt is, hogy a katasztrófát követően mind a Lufthansa, mind pedig a Germanwings egész oldalas gyászjelentést tett közzé az újságokban, azonban Carsten Spohr sohasem kért nyíltan bocsánatot, és követte meg az áldozatokat a vezetése alatt álló cég hiányos biztonsági intézkedései miatt.
Azt pedig, hogy a szülőknek 44 ezer euró fájdalomdíjat ajánlott fel, egyenesen megalázónak tartják, és úgy vélik, hogy ilyen alacsony összeggel egy világcég semmiképpen sem tudja hozzásegíteni az áldozatok rokonait a fájdalom legalább anyagi természetű enyhítéséhez.
A nyílt levél megjelenése előtt egy berlini ügyvéd, aki a márciusban történt szerencsétlenség áldozatainak 35 családját képviseli, úgy vélte, hogy a repülőgép-társaságnak legalább 100 ezer eurót kellene fizetnie minden egyes áldozat után.