Infostart.hu
eur:
390.07
usd:
330.66
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Nyitókép: Pexels

AI-hatás: a Z generáció fiataljai elveszíthetik koncentrációs képességüket

Egy szakmai konferencián elhangzottak szerint élmény kell, de sok és azonnali a mostani fiatalok számára, akiknek pár év múlva már egy 2 órás film is inkább gondot fog jelenteni.

Az AI Summit 2025 kerekasztal-beszélgetésén szakértők és marketingesek elemezték, hogyan lehet a Z-generációs - digitális - fiatalokat hitelesen megszólítani, és miként formálja az AI a jövő fogyasztói élményeit.

Mint az Economx összefoglalójából kiderül, a legfiatalabbak már a digitális világban nőnek fel, ahol az internet és a technológia természetes része a mindennapoknak. Számukra a gyorsaság, a személyre szabott élmények és a hiteles márkák kiemelten fontosak.

Horváth Boldizsár, a Gránit Bank marketingigazgatója például kiemelte, hogy magasak a fiatalok elvárásai, nagy élményeket keresnek, még akár bankolás során is. Az, hogy egy banki app gyors, alap, nem akarnak várni semmire ezek a fogyasztók, de keresgélni sem, és a szolgáltatásoktól elvárják, hogy az elejétől a végéig egyszerűen digitálisak akarnak maradni, mellőzve az ódivatú sorban állást. Erre az igényre jött létre például a Gránit Banknál hozzáférhető videóbank szolgáltatás is, hisz azért, hogy emberrel beszéljen a fogyasztó, fontos maradt.

Más vélemények a konferencián arra mutattak rá, hogy a Z generációnál az élményvezérelt területeken a kultúra, a zöld témák és a környezettudatosság a divat, a "közös narratívák" viszont eltűntek, a digitalizáció "szétszórta" az embereket, ezzel párhuzamosan lett "menő" az egyediség.

Az érintett generáció tagjai egyébként befolyásolhatónak, orientálhatónak tartja magát, de nem átverhetőnek, a márkahűséget értékteremtéssel lehet elérni; amely cég "fát ültet", az "jobb".

Persze ez sem igaz mindenkire, épp azért, mert "mindenki más személyes problémákkal küzd".

A konferencián az is elhangzott, hogy már inkább menőnek számít az, ha valaki "tech arc", de az is, hogy a mesterséges intelligencia által generált iszonyatos tempó miatt lehet, hogy a fiatalok pár éven belül arra is képtelenek lesznek, hogy egy 2 órás filmet végignézzenek, mert nem tudnak annyi ideig koncentrálni.

Címlapról ajánljuk
Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Alapjaiban változtak meg a karácsonyi étkezési szokások Magyarországon – erről beszélt a séf az InfoRádióban. A hal ugyan megmaradt, de a többi hagyományos fogás helyét az egyszerű, gyorsan elkészíthető ételek vették át.

Durva átrendeződés az új autók piacán

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×