eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Pixabay

Érdekes adat került napvilágra a nappali menetfényről

Egy ausztrál kutatás nyomába eredt az Európában már kötelező nappali menetfény értelmének.

Már több mint 10 éve kötelező az EU-ban forgalomban álló autóknál a nappali menetfény, baleset-megelőzési okokból. Egy ausztrál felmérés nyomába eredt annak, hogy volt-e értelme bevezetni a dolgot.

A hvg.hu ezt összefoglaló cikkéből kiderül, a Monash Egyetem balesetkutató központja által nemrégiben végzett tanulmány megállapította, hogy az automatikus nappali menetfénnyel (DRL) felszerelt járműveknél statisztikailag 8,8 százalékkal csökkent a baleseti kockázat. Leginkább

  • a 75 km/h-s sebesség fölött,
  • a hajnalban és
  • a szürkületkor

közlekedő autóknál volt rá szükség.

Nappali fényviszonyok közt 7,6 százalékkal csökkent a baleseti kockázat, míg hajnalban vagy szürkületben 20,3 százalékkal.

Az adatokat rendőrségi statisztikákból nyerték, alvázszámokkal együtt, kiderül, milyen autók voltak érintettek a baleseti eseményekben.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×