Pontosabban a próbákhoz használt bábuk korszerűsítésében látják a megoldást - írja a vezess.hu. A portál a CarBuzz cikke nyomán arról számol be, hogy az Egyesült Államokban sok évtizeddel ezelőtti szintre esett vissza a közúti biztonság, ami különösen a koronavírus-járvány kirobbanása óta indult romlásnak.
Az előzetes becslések szerint 2022-ben több mint 46 ezren haltak meg az utakon a tengerentúlon, ami 22 százalékkal több, mint volt 2019-ben.
Az amerikai Kormányzati Elszámoltathatósági Hivatal (GAO) vizsgálta kimutatta, hogy javítani kell a töréstesztek korszerűségén. Álláspontjuk szerint a próbák során használt bábuk felett egyértelműen eljárt az idő, már csak azért is, mert
nem képviselnek elég embercsoport-félét, ami az értékelések pontosságát is torzítja.
Így a tesztek során a nők, az idősek és a magasabb testtömeg-indexű utasok is kimaradnak a vizsgált csoportokból, ami azért aggályos, mert különböző testtípusokra eltérő hatásokat gyakorolhat egy-egy baleset.
A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) próbált fejlettebb bábukat alkalmazni a töréstesztek során, de úgy látszik, a mai napig sem sikerült elérni azt a szintet, ami szükséges lenne. Az NHTSA-nak ráadásul
továbbra sincs átfogó terve bábuinak modernizálására, ezért a GAO sürgeti, hogy alakítsanak ki egy stratégiát a fiktív korlátok kezelésére.
Igaz, svéd kutatók is csak tavaly értek el áttörést a töréstesztbábuk kérdésében. Mint arról a Vezess is beszámolt, megalkották a világ első női töréstesztbábuját – ez azért volt fontos lépés, mert a nők általában jobban ki vannak téve a súlyosabb, rosszabb esetben fatális sérüléseknek, főleg a nyaki részeken és a lábszáraikon.