eur:
402.88
usd:
349.66
bux:
98560.68
2025. június 21. szombat Alajos, Leila
Lando Norris, a McLaren brit versenyzője vezeti a mezőnyt kevéssel a rajt után a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Olasz Nagydíjának futamán a monzai versenypályán 2024. szeptember 1-jén.
Nyitókép: MTI/EPA/ANSA/Daniel Dal Zennaro

Kezdhet aggódni a McLaren és a Mercedes?

A Ferrari és a Red Bull az FIA-val szeretné tisztázni, hogy mennyire lehet a rugalmas szárnyakat kihasználni a Forma-1-ben, miután ismét előtérbe került a McLaren és a Mercedes megoldása.

A rugalmas szárnyak ismét beszédtémát szolgáltatnak ebben a szezonban, ugyanis egyes csapatok ezen a területen találtak megoldást a ground effectet használó autók egyensúlyi problémáira. Mivel a paddockban egyre nagyobb érdeklődést vált ki az ügy, az FIA a Belga Nagydíjon videón ellenőrizett egyes dizájnokat, hogy jobban megértsék, miben ólálkodnak a résztvevők.

Az irányító testület tisztázta, ez csupán információgyűjtésből történik és nem szabálytalanságokat akarnak felderíteni. A cél az volt, hogy megvizsgálják, megfelelnek-e a célnak hosszú távon a jelenleg a szárnyak rugalmasságát ellenőrizni hivatott terhelési tesztek.

Az FIA számos alkalommal jelezte, hogy nem áll érdekében a szezon közben szabályt módosítani és ha mégis erre kényszerülnek, azt legkorábban a 2025-ös szezontól teszik meg. Azonban a Mercedes és a McLaren látványos formajavulása az előző futamokon ismét arra sarkallta a vetélytársakat, hogy megkérdőjelezzék, nem mentek-e túl messzire – írja a hu.motorsport.com.

A szakportál értesülései szerint a Ferrari és a Red Bull, akiknek már elmondta az FIA, hogy nem találnak kivetnivalót a jelenlegi autókban, szeretnék, ha az FIA műszaki vezetője, Nikolasz Tombazisz tisztázná, mi megengedett és mi nem ezen a területen. Erről a Red Bull sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko is beszélt az időmérő után Monzában az ORF-nek.

Amikor a Red Bull rugalmas szárnyak iránti érdeklődéséről kérdezték, a Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur így felelt: „Ezt nem veletek fogom megbeszélni, hanem Tombazisszal. Tiszteletben tartjuk az FIA döntését és ismét beszélni fogunk velük.”

A Red Bull csapatfőnöke az Olasz Nagydíjon arról beszélt, meg kell bízniuk a szövetségben ebben az ügyben: „Szerintem a szabályok teljesen egyértelműek és ez az FIA dolga. Nyilván tesztelték őket és átmentek, ugyanakkor a szabályzat megfogalmazását is figyelembe kell venni.”

„Azonban, ha visszaemlékezünk 2021-re, Baku körül volt egy változás az első szárnyakra vonatkozó szabályokban, úgy is, hogy a mi akkori szárnyaink átmentek a teszten. Szóval ez az FIA problémája és rájuk hagyjuk, hogy megoldják” – tette hozzá Christian Horner.

Arra a kérdésre, hogy az FIA döntése, miszerint a riválisok megoldása szabályos, azt jelenti, hogy ezután a Red Bull is számításba vehet hasonló ötleteket, Horner úgy felelt, hogy ha elfogadható, akkor muszáj lesz nekik is is foglalkozniuk vele.

James Allison, a Mercedes műszaki igazgatója szerint a csapata nem tart attól, hogy az első szárny szabályosságának felülvizsgálatán fennakad, és ezzel akár a kizárás fenyegetné, mert ahogy minden csapat, úgy a Mercedes is tudja, hol a határ.

Címlapról ajánljuk
Devizaváltás külföldön: sokkal drágább lehet a nyaralás, ha erre nem figyelünk oda

Devizaváltás külföldön: sokkal drágább lehet a nyaralás, ha erre nem figyelünk oda

A külföldi utazások alkalmával a fizetés módjától függően akár 4 és 14 százalék közötti különbség is lehet ugyanannak a vásárlásnak a forintban számított végösszegében - derül ki a money.hu összeállításából. A portál pénzügyi elemzője azt tanácsolja, hogy mindig itthon váltsunk devizát, és csak rendkívüli helyzetben használjuk külföldön az ATM-et.

Donald Trump megmondta, mennyit tehet Európa az iráni bombázás ügyében

Tárgyalóasztalhoz ültek Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, valamint Irán vezető diplomatái pénteken Genfben. Ezt kommentálta az amerikai elnök. Izraelt pedig egyelőre nem kéri, hogy "álljon le", hiszen "nyerésben van". Azt pedig "majd meglátjuk", Irán hogyan reagál minderre, de az bizonyos, hogy közel volt az idő, hogy képes legyen atomfegyvert gyártani, tovább várni nem lehetett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.23. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Több mint egymillió orosz katona esett el vagy sebesült meg az ukrajnai háborúban - Ukrajnai háborús híreink szombaton

Több mint egymillió orosz katona esett el vagy sebesült meg az ukrajnai háborúban - Ukrajnai háborús híreink szombaton

Az ukrajnai háború emberi és technikai veszteségei minden eddiginél súlyosabb méreteket öltenek: az ukrán vezérkar legfrissebb jelentése szerint több mint egymillió orosz katona halt meg vagy sebesült meg a 2022 februárjában indított teljes körű invázió kezdete óta. A veszteségek nemcsak emberéletekben mérhetők – az orosz hadsereg rendkívül súlyos technikai károkat is elszenvedett, beleértve tízezernél is több megsemmisült harckocsit, csaknem 30 ezer tüzérségi rendszert, több mint 41 ezer lelőtt drónt és több száz repülőgépet, helikoptert. Közben tovább zajlanak a harcok, az orosz erők ismét nagyszabású, kombinált támadást hajtottak végre a kelet-ukrajnai Kremencsuk városa ellen. Ukrajnai háborús híreink szombaton.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×