eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
Szurkolók a Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 30-án.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Rendhagyó Forma–1-es csapat születik: női pilóta, női mérnök, női szerelő

Craig Pollock, a British American Racing alapító-vezérigazgatója évek óta arra készül, hogy az egyenlőség jegyében indítson csapatot a Forma–1-ben.

A Formula Equalban a nők és a férfiak aránya 50-50 százalékos lesz tervei szerint minden szinten, legyen szó mérnökökről, pilótákról vagy a csapat vezetéséről.

"Célunk, hogy lehetőségeket és utakat teremtsünk a nők számára, hogy a motorsporton belül a legmagasabb szintre jussanak. A koncepció az volt, hogy megpróbáljunk egy olyan Forma–1-es csapatot építeni, amely 50 százalékban férfi, 50 százalékban női tagokból áll, ami rendkívül nehéz, ha már van egy meglévő Forma–1-es csapatod; sokkal könnyebb, ha tiszta lappal indulsz" – mondta Pollock a CNN-nek adott exkluzív interjújában.

Ha sikerül a terv, a csapat 2026-tól versenyez majd, és a motorsportban üde színfoltot jelent egyenlőség terén. A FIA, a motorsport globális irányító testülete által végzett 2016-os felmérés szerint az európai motorsportban a nők a versenyzők 6,5 százalékát, az intézményi alkalmazottak 16 százalékát és az önkéntesek 19 százalékát teszik ki.

A szervezet 2009-ben indított Nők a motorsportban elnevezésű bizottsága arra törekszik, hogy megváltoztassa ezeket a számokat, és rendezvények, kezdeményezések és oktatási programok révén elősegítse a nők részvételét a pályán és azon kívül is. A bizottság nagykövetei közé tartozik Susie Wolff, aki 2014-ben 22 év után az első nő volt, aki részt vett egy nagydíjhétvégén, illetve Tatiana Calderon, aki a Sauber és az Alfa Romeo tesztpilótája volt.

Pollock ugyanakkor nemcsak az autókba akar nőket ültetni: szeretné, ha a sportág minden szintjén jelen lehetnének.

"Tudjuk, hogy alulról kell építkeznünk, mert jelenleg nincs elég nő, aki megfelelő képzésben részesülne ahhoz, hogy versenyautóba ülhessen" – fogalmazott Pollock.

Jelenleg tíz csapat versenyez a Forma–1 ben két-két pilótával: a FIA ugyanakkor azt szeretné, ha 2025-2027 közt egy vagy akár több csapat is csatlakozna a mezőnyhöz. Pollock arról beszélt, beadta jelentkezését a koncepcióval: a FIA az üzleti terv, a korábbi tapasztalatok, a technikai lehetőségek, a források, valamint a finanszírozás megtartásának képessége alapján dönt.

Pollock Jacques Villeneuve egykori menedzsereként is szerzett tapasztalatokat a sportágban, pontosan tisztában van azzal, mibe kerül egy Forma–1-es csapatot fenntartani: azt mondta,

egymilliárd dollár körüli költséggel járhat beszállni a sportágba.

Azt is elárulta, hogy intenzív tárgyalásokban állnak egy közel-keleti országgal, de ennél többet nem akart elárulni. A pletykák szerint Szaúd-Arábia lehet a potenciális befektető - az ország megítélése ugyanakkor nem egyértelmű a sportágon belül.

Érdekesség, hogy Szaúd-Arábiában a nők egészen 2018-ig nem vezethettek autót. Pollock szerint projektje természetesen az egyenlőség, a sokszínűség, a befogadás és a fenntarthatóság jegyében is született: nem ő kér pénzt egy országtól ehhez, hanem azok azért akarják támogatni, mert kész üzleti terve van. Hozzátette: ha sikerrel jár, ez lehet az első valóban nem európai Forma–1-es csapat, melyre ő hosszú távú projektként tekint.

Címlapról ajánljuk
Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Sokkal több a megműveletlen hazai szőlőterület, mint a korábbi években. A probléma mára a nagy hagyományokkal és presztízzsel rendelkező borvidékeket is elérte. Az Agrárszektor főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy folyamatosan romlik a munkaerő minősége is, miközben egyre több gazdaság veszteséges, így valószínűleg nehéz évek várnak a magyar borágazatra.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

Már meghallgatható a Portfolio Checklist vasárnapi különkiadása. A műsornak egyetlen témája volt: április első felében elszállt, és 18 havi csúcsig ugrott az arabica típusú kávé határidős jegyzése. A képet tovább bonyolítja, hogy a robusta kávé termékpiaci ára gyorsabban nőtt, mint az arabicáé, s így ismét konganak a vészharangok, hogy holnapra luxussá válik a mindennapi feketénk. A témáról Árok Gábort, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának vezetőjét kérdeztük.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×