A 125 kcm-esek között 2007-ben világbajnok magyar motoros az idén a vb új kategóriájában, a negyedlitereseket váltó Moto2-ben indul. A hatszáz köbcentis versenygépeket egyformán négyütemű Honda motorokkal szerelték fel és Dunlop-abroncsokkal látták el.
"A tesztek felemásra sikeredtek, nem úgy ahogyan szerettük volna - mondta Stefano Favaro, a magyar motoros menedzsere. - Bízom abban, hogy nem nagyon maradtunk le. Várjuk a rajtot, nem fogunk kapkodni és hiszem, hogy Gábor ismét főszereplő lesz a világbajnokságon."
"Nem könnyű a feladat, hiszen óriási lesz a vetélkedés, nagy csatára számítok a sok egyforma motorral" - közölte Talmácsi Gábor.
Tóth Imre csapata, a Team Tóth nem kapott indulási jogot erre az idényre, de szabadkártyával egy-két futamon rajthoz állhat a tavaly 250 kcm-ben szerepelt magyar motoros. Hasonló helyzet a 2009-ben a Balatonring Team tagjaként versenyzett Németh Balázzsal, aki szintén a Moto2-ben indulhat néhány viadalon szabadkártyával.
Az idei 18 futamos vb-n lehetett volna magyarországi verseny is, ha megvalósul a honi motoros társadalom nagy álma, és elkészül a Balatonring. A lehetőség már az elmúlt esztendőben felmerült, ám a terv végül mindkét esetben kudarcot vallott. A Magyar Fejlesztési Bank és annak tulajdonosi jogait gyakorló Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium március 12-én úgy döntött, hogy nem köt szerződést a beruházóval. A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) március 18-án törölte az idei versenynaptárából a szeptember 19-re kiírt sávolyi magyar GP-t, s a helyére egy újabb spanyolországi futamot iktatott be. Sávoly helyett Aragonban lesz majd a szeptemberi verseny.
Závecz Tibor: a Fidesz nagyot kockáztatna Szentkirályi Alexandra visszaléptetésével