eur:
411.28
usd:
395.41
bux:
0
2024. december 24. kedd Ádám, Éva

Alsógatyában kellett végigülnie a meccset ezer holland szurkolónak

A rendezők több mint ezer holland szurkolót vetkőztettek alsógatyára a legutóbbi Hollandia-Elefántcsontpart mérkőzésen, mivel narancssárga tiroli nadrágjukon a Bavaria sörgyár emblémája volt látható. A németalföldi drukkerek azért nem viselhették a meccsen nadrágjukat, nehogy sérüljenek a vébét szponzoráló cégek érdekei.

Az elmúlt hónapokban mintegy negyedmillió holland szurkoló vásárolt magának narancssárga tiroli nadrágot, amit a nemzeti válogatott minden világbajnoki mérkőzésén viselnek.

A probléma csak az - legalábbis a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség szerint -, hogy a ruhákon egy olyan sörgyártó cég neve szerepel, amely nem szponzorálja a világbajnokságot.

Így eshetett meg a vébé eddigi legszürreálisabb incidense: a stuttgarti stadion illetékesei levetették a holland szurkolók tiroli nadrágját, akik ezért alsógatyában szurkolták végig a csapatuk győzelmét hozó meccset.

Sokan vissza sem kapták

A FIFA képviselői azt állították, hogy a meccs után visszakapják a szurkolók a ruhákat, amelyeket a stadionba érkezéskor egyszerűen bele kellett dobálniuk egy nagy konténerbe. A mérkőzés végére azonban a konténer tömve volt szeméttel, így a legtöbben alsónadrágban indultak vissza szállásukra.

"Ez hihetetlen" - mondta a hollandoknak szurkoló Sjoerd Schreurs, aki szintén alsógatyában nézte végig a pénteki meccset.

"Huszonöt percig álltam sorban, hogy bejussak. Mikor végre sorra kerültem, azt mondták, így nem mehetek be a stadionba. Levettem a nadrágomat, és kiadtam a kerítés túloldalán váró barátaimnak. Az egyik őr azonban észrevette, és végül el is kobozta tőlük" - mesélte.

A 33 éves szurkoló mégis szerencsésnek tartja magát, mert éppen egy viszonylag hosszú póló volt rajta.

Az érintett sörgyár elnöke megérti, de túlzásnak tartja

"Megértem, hogy a nemzetközi szövetség védeni akarja szponzorait, de ez azért mégis elég furcsa" - fogalmazott Peer Swinkels, Hollandia második legnagyobb sörgyártó cége, a Bavaria elnöke, aki még tavaly álmodta meg a narancssárga, oroszlánfarokkal díszített, és két extra, sörtárolásra alkalmas zsebbel ellátott tiroli nadrágokat, amelyeket 12 korsó Bavaria sör elfogyasztása után mindössze 8 euróért kaphattak meg a szurkolók.

A sörgyár elnöke most levélben fordult a FIFA első emberéhez, Sepp Blatterhez, akitől azt tudakolta, hogy a szerdai Hollandia-Argentína meccsen is le fogják-e vetkőztetni a holland szurkolókat.

"Mióta határozhatja meg egy szponzor, hogy mit viselhetnek a szurkolók?" - áll a levélben.

A sajtó is kritizál, a FIFA azonban kitart igaza mellett

A több mint ezer holland szurkoló gatyára vetkőztetését azonban nem csak az érintett sörgáyr kritizálta. A Guardian című brit napilap szerint az eset azt bizonyítja, hogy a FIFA felesleges köröket fut a világbajnokság szponzorainak érdekeiért, amivel ráadásul a szurkolók életét nehezíti.

A FIFA ennek ellenére úgy véli, helyesen járt el, hiszen joga van arra, hogy megvédje saját magát a "rejtett marketinges" módszerektől.

A FIFA szerint hat beszállítója és 15 hivatalos partnere - köztük a Yahoo, a McDonald's és az amerikai Budweiser sör gyártója - 700 millió eurót (majdnem 200 milliárd forintot) költött a vébére.

A FIFA szerint a támogatók pénze nélkül nem is lehetett volna megrendezni a világbajnokságot.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Mennyit keresnek a sztárok a karácsonyi dalokkal? – mutatjuk a listákat és a pénzeket

Mennyit keresnek a sztárok a karácsonyi dalokkal? – mutatjuk a listákat és a pénzeket

Karácsonykor a legszebb dolog adni, amit a világ lakossága tudtán kívül meg is tesz, amikor a különböző sztárok karácsonyi dalait hallgatva növeli a jogdíjakból befolyó bevételeiket. De mennyit is termelnek az ismert karácsonyi dalok? Mariah Carey, aki a 90-es években még csak szerény sikert ért el az All I Want for Christmas is You című slágerével, mára meg- és elkerülhetetlenné vált. Milliókat zsebel be és mások is szépen keresnek.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×