Infostart.hu
eur:
387.58
usd:
330.47
bux:
109333.5
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: BKK

"Azta!" Életnagyságú LEGO-villamos Budapesten - videó

A világ első, kötött pályán közlekedő LEGO-villamosát mutatták be szerdán Budapesten; a különleges járművet a Deák Ferenc téren tekinthetik meg az érdeklődők.

A „LEGO-vili” 1,8 millió LEGO-kocka felhasználásával épült meg. A hat tonnás, 11,5 méter hosszú, két méter magas és két méter széles villamoskocsit mintegy 90 építő készített el több mint 6800 óra alatt. A villamost Dóczy Balázs építőmester tervezte - hangzott el a járművet bemutató szerdai sajtótájékoztatón.

Budapest, 2024. november 20.
A világ első, kötött pályán közlekedő LEGO-villamosa,
Budapest, 2024. november 20. A világ első, kötött pályán közlekedő LEGO-villamosa, "LEGO Vili" a bemutatóján a ferencvárosi remízben. MTI/Máthé Zoltán

A villamos nem fog utasokat szállítani, a szerelvényt a sajtóesemény után két Muki teherkocsi vontatta át a Deák Ferenc térre, ahol minden érdeklődő megcsodálhatja és elhelyezheti majd saját kockáit a villamos alján található alaplapokra.

Karácsony Gergely főpolgármester a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a sárga villamosok a „budapestiség” nagyon fontos részei. A LEGO-villamos, amellett, hogy különleges, a közösségi közlekedés, a fenntartható közlekedés jelentőségére is felhívja a figyelmet – mondta a főpolgármester, aki szerint a játéknak a társadalom egésze szempontjából komoly szerepe van.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója hozzátette, hogy nagy örömmel csatlakoztak a LEGO Hungária Kft. kezdeményezéséhez. A villamos az elmúlt két hónapban készült és szimbolizálja az elmúlt 137 évet is, ugyanis a fővárosban 1887 novemberében indult el a villamosközlekedés. Tájékoztatása szerint a világ első, LEGO-kockákból készült életnagyságú villamoskocsija a Deák Ferenc téren egy hónapon keresztül lesz kiállítva.

Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója szerint Budapest látképe és a mindennapjaink elképzelhetetlennek a villamosok nélkül, amelyek kényelmesek, környezettudatosak, biztonságosak és megbízhatóak, hiszen kiszámítható időn belül el lehet jutni velük bárhova. A 2000-es évek óta sokat gyarapodott a fővárosi villamoshálózat, és azon dolgoznak, hogy tovább tudjon fejlődni, folyamatosan érkeznek a modern és új szerelvények a fővárosba - hangsúlyozta.

Budapest, 2024. november 20.
A világ első, kötött pályán közlekedő LEGO-villamosa,
Budapest, 2024. november 20. A LEGO-villamos 1,8 millió LEGO-kockából készült. A 6 tonnás, 11,5 méter hosszú, 2 méter magas és 2 méter széles villamoskocsit mintegy 90 építő készített el több mint 6800 óra alatt. MTI/Máthé Zoltán

Váraljai-Sipos Judit, a LEGO Hungária Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a LEGO-villamos számukra is mérföldkövet jelent, hiszen a világon elsőként épült életnagyságú, kötött pályán mozgó LEGO-jármű. Az ügyvezető szerint a játékon keresztül a gyerekek tanulnak, képességeik fejlődnek, köztük az önbizalom, a problémamegoldás és a hatékony kommunikáció. „Arra biztatjuk a szülőket, hogy újra fedezzék fel a közös játékban rejlő örömöt és ennek az értékét” – hangsúlyozta.

A „LEGO vili” a BKV, a BKK, a Budapest Brand és a LEGO Hungaria KFT. együttműködésében valósult meg.

Címlapról ajánljuk

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Hiánypótló piacfelmérés érkezett: kiderült, mennyibe kerül ma egy energiatároló, és megéri-e beruházni

Hiánypótló piacfelmérés érkezett: kiderült, mennyibe kerül ma egy energiatároló, és megéri-e beruházni

Az akkumulátoros energiatárolás gazdasági környezete az elmúlt néhány évben drámai fordulatot vett: a nemzetközi projektek tapasztalatai alapján a nagyobb, vállalati méretű tárolói beruházások bekerülési költségszintje mára olyan tartományba süllyedt, amely mellett piaci alapon is értelmezhetővé válik a megtérülés. Ugyanakkor a finanszírozhatóság továbbra is kulcskérdés marad, így korántsem mindegy, hogy a beruházók milyen árkörnyezetben és üzleti modellek mentén vágnak bele egy-egy energiatárolói projektbe – ennek jártunk most utána.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×