Infostart.hu
eur:
382.95
usd:
328.73
bux:
109387.87
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Unsplash

Turistamágnes városok is betiltják ezeket a dízelautókat

Idén ősztől számos olasz vidéken és városban tiltják be a régebbi dízelautókat. Aki mégis ilyennel érkezik, büntetésre számíthat.

Szinte egész Észak-Olaszország átfogó tilalmat vezet be 2025 októberétől az Euro 5-ös kibocsátási normának megfelelő dízelüzemű járművekre. Az intézkedés célja a Pó-síkság légszennyezettségének csökkentése. Ez a terület sűrű lakossága, ipari tevékenysége és földrajzi elhelyezkedése miatt különösen szenved a finom portól - írja a Bild beszámolója nyomán az Index.

A dízel-tilalom több régióra is vonatkozik majd Észak-Olaszországban, habár a korlátozás mértéke és időtartama változik:

  • Lombardia: 2025. október 1-től a tilalom állandó - minden nap 7:30 és 19:30 között. Az érintett területek között szerepel többek között Milánó, Monza, Brescia és Bergamo, valamint ezek környéke.
  • Emilia-Romagna: Ez a régió is állandó korlátozásokat vezet be. Bologna környékén és a Pó-síkság 30 ezer főnél népesebb városaiban októbertől szintén tilos lesz az Euro 5-ös dízelek használata.
  • Veneto: A dízelautó-tilalmat a nagyobb városokra, például Veronára vagy Padovára tervezik, 2025 októberétől tartósan.
  • Piemont: Itt szezonális szabályozás lép életbe - először 2025. október 1-től 2026. április 15-ig, majd évente október 15-től április 15-ig. A tilalom a 30 ezer főnél népesebb városokra vonatkozik, köztük Torinóra, Astira és Alessandriára: ezeken a helyeken hétköznapokon 8:30 és 18:30 között tilos az Euro 5-ös dízelekkel közlekedni.

A tilalmat megszegő autósok büntetésre számíthatnak: az olasz Sicurauto autós portál szerint a bírság 168 euró (68 ezer forint). Ismételt szabályszegés esetén akár ideiglenes jogosítvány-elvételt (15-30 napra) is kiszabhatnak.

Tehát ha valaki a jövőben dízel üzemű autóval látogatná meg Olaszországot, érdemes előtte utána nézni, hogy járműve még mindenhol használható-e. Különösen a régebbi dízelmodellek tulajdonosainak kell korlátozásokra számítaniuk, vagy alternatív megoldásokat választaniuk.

Címlapról ajánljuk
Sok pénzt hagytak veszni, idén sem igazán moccantak az autósok

Sok pénzt hagytak veszni, idén sem igazán moccantak az autósok

Éves szinten 2,3 százalékkal 30 ezer forint alá csökkent az átlagdíj az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban – közölte a netrisk.hu biztosítás összehasonlító portál. A díjcsökkenés ellenére csak az autósok 25 százaléka váltott.

Karácsony Gergely: semmilyen fővárosi irányítás vagy tulajdon nem kerülhet át a kormányhoz

Karácsony Gergely szerint ha máshogy nem megy, akkor politikai logikából levezetett unortodox, a kormány által kitalált megoldással kell működőképesként megtartani Budapestet, az ő feladata most az, hogy a kormányt ne engedje ki ebből az ígéretéből. A főpolgármester azt mondta, Tüttő Katát a Fővárosi Közgyűlésben tapasztalható politikai realitások miatt jelölte. A Tisza Párt közgyűlési szerepvállalását nonszensznek tartja, mert nem lehet egyszerre felelősséget is vállalni meg nem is. Beszélt a Nyugati téri és a népligeti felüljáró sorsáról, valamint arról, hogy egy parlament elé benyújtott javaslat elvenné a főváros jogait az egyik Duna-part szabályozásával kapcsolatosan.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×