A romániai elnökválasztás szélsőjobboldali jelöltje szórólapokat kezdett terjeszteni Erdélyben, amelyeken a magyar miniszterelnökkel együtt szerepel. A reklámanyagokon George Simion mellett Orbán Viktor látható, azzal az idézettel, amelyet a magyar kormányfő pénteken Tihanyban mondott, és amelyet magyarul írtak a szórólapra is: „A románok számíthatnak a magyarokra a kereszténységért és a szuverenitásért vívott harcukban.”
A Magyar Külügyi Intézet szakértője szerint ez a kampányfogás kudarca ítélt Romániában, a külhoni magyar választókat ilyen módszerrel nem lehet becsapni. Pászkán Zsolt az InfoRádióban kiemelte, hogy noha George Simiont és pártját, a Románok Egyesüléséért Szövetséget (AUR) szélsőjobboldalinak minősítik, de szerinte Romániában nincs értelme a jobb- és baloldali különbségtételnek, mert a „politikai szervezetek inkább klánok és mozgó összetételű csoportosulások, mint valamilyen ideológia által vezérelt szervezetek”.
Az AUR-t a szakértő inkább lokalista radikális jelzőkkel írná le, és szerinte a román elnökválasztás első fordulóját megnyerő Simion „hulladékpolitizálást” folytat, amelybe beleillik az is, hogy a magyar miniszterelnök fényképét és nevét használja fel a kampányában. Pászkán Zsolt szerint ez azt mutatja, hogy Orbán Viktort Romániában is húzónévnek tartják, és pozitív értelemben kampányol vele az elnökjelölt, arra számítva, hogy erre elsősorban székelyföldi, az erdélyi, a bánsági, a partiumi, a bányavidéki magyarok rezonálnának.
„Csakhogy ez egy szerintem egy hamvába holt kampányfogás, hiszen a megcélzott közönség legnagyobb része tudja, hogy míg a magyar miniszterelnöknek egy évtizedek alatt kiérlelt víziója van a világról, illetve Magyarországról, addig George Simion egy futballhuligánból lett politikai kalandor, aki egy sarlatán, az elnökválasztásból kizárt Calin Georgescu lenyúzott bőrébe bújva próbál választást nyerni. Okosabbak az ottani magyarok annál, hogy egy ilyen ostobaságnak felüljenek” – vélekedett a Magyar Külügyi Intézet szakértője.
Azt viszont nem zárta ki, hogy lehetnek olyan magyarok is, akiket meggyőz ez a kampány, de a nagy többség szerinte nem néhány szórólap alapján hoz döntéseket, mert tisztában van azzal, hogy ez AUR „konjunkturális magyarkodása” az évtizedes magyarellenesség után.
Azt is megjegyezte, hogy ugyanebben a kampányban az AUR azért támadta az RMDSZ által támogatott Crin Antonescu jelöltet, mert magyar nyelvű óriásplakátokkal kampányolt a jelentős részben magyarlakta településeken, most pedig éppen az AUR agitál magyar feliratokkal.
„Ez az a párt, amelynek az egyik vezető politikusa, Dan Tanase 15 éve nyomorgatja a helyi közösséget azzal, hogy a román bíróság segítségével levereti a középületek faláról a magyar feliratokat. Ezt az ottani magyarok többsége tökéletesen külön tudja választani. Okosabbnak tartom őket annál, hogy egy ilyen olcsó kampányfogással meg lehet őket vezetni” – mondta Pászkán Zsolt.