Az egyik legnagyobb ausztrál bank, az ANZ, új üzletpolitikát vezetett be: a bankfiókok már nem tartanak készpénzt a pultnál, és az ügyfelek csak ATM-en keresztül tudnak hozzájutni a pénzükhöz - írja az Origo. Hozzáteszik, a változás nem kimondottan demokratikus keretek közt zajlott, ugyanis egyáltalán nem kérték ki az ügyfelek véleményét és nem is értesítették őket erről.
Egy nő, aki éppen házfelújítást végzett, sürgősen fel akart venni 3500 dollárt, mivel azonban nem volt nála a bankkártyája, a pultban ülő ügyintézőhöz fordult segítségért.
Ám a banki alkalmazott pénzkiadás helyett közölte vele, hogy a fiókban már nem tartanak készpénzt, csak ATM-ből tud felvenni.
Nem hagyta azonban teljesen magára a meglepett ügyfelet, felajánlotta neki, hogy létrehoz számára egy virtuális kártyát, és akkor fogja tudni használni a bankautomatát. Ám hiába a jó ötlet, mégsem lett pénzfelvétel a történet vége, ugyanis az ATM megmakacsolta magát, hibát írt ki, és így a nő nem jutott hozzá a pénzéhez.
A hölgyet annyira felzaklatta a dolog, hogy amint lehetősége volt rá, az összes pénzét felvette és átmentette egy másik bankhoz, majd nem sokkal később megszüntette ANZ-nél vezetett számláját. A bank szóvivője elmondta, hogy döntésük mögött az a megfontolás áll, hogy az emberek egyre ritkábban végeznek készpénzes tranzakciókat, és szerintük az ügyfelek számára elég, hogy az ATM-ek továbbra is biztosítják a készpénzfelvétel lehetőségét. Ezzel a közvélemény egyáltalán nem értett egyet, és megítélésük tovább romlott.