Infostart.hu
eur:
385.71
usd:
328.79
bux:
109761.83
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Nyitókép: Pixabay

Madridban is vége az e-rollerek bérlésének

Októbertől Madrid utcáiról eltűnnek a bérelhető elektromos rollerek, a spanyol főváros vezetése úgy döntött, hogy betiltja a sok problémát okozó járműveket.

Melbourne, Párizs és más nagyvárosok után Madridban is elegük lett az embereknek az utcákon gyakran szerteszét hagyott elektromos rollerekből és ezek nem ritkán szabályszegő vezetőiből.

Mostanra a spanyol fővárosban is megérlelődött a döntés: októbertől betiltják a bérelhető e-rollereket – írja a Bloomberg alapján a vg.hu.

A spanyol főváros polgármestere, José Luis Martínez-Almeida az X-en közzétett bejegyzésében hangsúlyozta, hogy számukra a madridi polgárok fizikai biztonsága a legfontosabb, ezért visszavonják az e-rollerek kölcsönzésével foglalkozó cégek engedélyét.

Az önkormányzat közlése szerint a cégek több, korábban lefektetett feltételnek sem tudtak megfelelni, így például képtelenek voltak a teljes várost lefedni a szolgáltatásukkal, nem sikerült megfelelő biztosítást kötniük a rollerekre, és nem tudták olyan technológiával sem ellátni a járműveket, ami megakadályozná, hogy tiltott helyeken közlekedjenek vagy parkoljanak velük.

A döntés a magántulajdonban lévő hasonló eszközöket természetesen nem érinti, akinek saját e-rollere van, az közlekedhet vele továbbra is.

Madrid vezetése tavaly kötött egy három évre szóló szerződést a Lime, a Dott és a Tier Mobility cégekkel, amelynek értelmében hatezer rollert helyeztek ki az utcákra, ezeket most el kell tüntetniük onnan a vállalatoknak.

A városvezetés a döntést azzal indokolta, hogy a felhasználók rengetegszer szabálytalanul és tiltott helyen parkoltak a rollerekkel, és gyakoriak voltak a balesetek is.

Párizsban hasonló okokból tavaly áprilisban tartottak népszavazást, s a résztvevők 90 százaléka voksolt a tiltás mellett, az illetékesek pedig cselekedtek,

és őszre jóformán el is tűntek a bérelhető e-rollerek a francia fővárosból.

Koppenhágában 2020-ban szintén a teljes tiltás mellett döntöttek, majd egy évvel később komolyabb szabályozással újra engedélyezték használatukat. Barcelonában a történelmi városrészekben tiltották be az e-rollereket, és Rómában is szigorításon dolgoznak.

Címlapról ajánljuk
Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Vegyesen zárt Amerika

Vegyesen zárt Amerika

Ázsiában nagy esést láthattunk ma a tőzsdéken, Európában is bizonytalan hangulatban zajlik a kereskedés: elsősorban a védelmi részvényeket ütik a befektetők, miután tegnap lezárult a berlini békecsúcs, mely során Ukrajna, Európa és az Egyesült Államok vezetői, diplomatái tárgyaltak arról, milyen módon lehetne lezárni a 2014 óta tomboló orosz-ukrán háborút. Erre reagálva nagy esésben van A Brent olaj ára, már 2021 eleje óta nem látott szitnen van a jegyzés. Eközben a magyar tőzsde felülteljesít, ráadásul izgalmakból sincs hiány, hiszen nagyot ralizik a 4iG árfolyama miután kiderült, hogy Washingtonban folytat magas szintű tárgyalásokat Jászai Gellért, a 4iG Csoport elnöke. Amerikában kisebb esést jeleznek az indexek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×