Infostart.hu
eur:
391.41
usd:
331.74
bux:
110890.98
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: Pixabay

Medvéktől rettegnek Szlovákiában, törvénymódosítást javasolnak

A Garamszentkereszti járás állandó medveveszélynek kitett nyolc községének vezetése a kormányhoz fordult olyan törvénymódosításért, mely szavatolná a lakosság biztonságát.

„A medvék túlszaporodása és viselkedésük megváltozása az utóbbi időben olyan mértékűvé vált, hogy az közvetlen hatással van az itt élők biztonságára” – közölték Bezeréte, Kiszelfalu, Dallos, Felsőbesenyő, Karvaly, Kunosvágása, Mogyorómál és Lutilla község polgármesterei a felvidek.ma cikke szerint.

A településvezetők szerint a helyzet annyira kritikussá vált, hogy a lakosság községben történő mozgása, iskolába, üzletbe vagy munkába járása közben veszélyeztetve érzi magát még fényes nappal is, hiszen a medvék már a települések központjában is felbukkannak.

Úgy vélik, eljött az ideje a medvék létszám-szabályozásának az emberek számára veszélyessé vált területeken,

hasonló módon, mint Horvátországban, ahol ezres létszámú medvepopuláció mellett évente 70–140 egyed kilövését engedélyezik, illetve Szlovéniában, ahol 800-ból 47–183 medve kilövésére adtak engedélyt, miközben az évente engedélyezett ritkítás mellett sem veszélyeztetett a medvepopuláció.

A polgármesterek azonban tudatosítják, hogy nem mindegy, milyen kilövésről van szó: „Nem támogatjuk az erdők mélyén élő medvék kilövését, de egyetértünk a szakemberek véleményével, hogy az emberi települések és a medvék élőhelyeinek határán szükség van a kilövésre.”

Címlapról ajánljuk
Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Akár a helikopteres mentés költségeire is nyújt fedezetet a megfelelően megválasztott biztosítás – mondta el az InfoRádióban Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
VIDEÓ
Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Mérsékelt növekedést mutat az EU autópiaca, a volumen viszont továbbra is nagyjából harmadával elmarad a Covid előtti szintektől. A valódi sztori viszont nem is a darabszámokban keresendő, hanem a piac struktúrájának átalakulásában. Az elektromos hajtások törnek előre, miközben a benzin-dízel vonal látványos ütemben zsugorodik. Eközben a gyártói oldal egy másik, de mégis a piaci struktúra átalakulásával összefüggő történetet mesél el. Az elektromos autózásban erős kínai gyártók törnek be a piacra, mostanra érdemi szeletet kihasítva abból, miközben az "európai nagyok" közé tartozó Stellantis komoly piacvesztést szenved el, és a Tesla vonzereje is jelentősen csökken.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×