eur:
398.85
usd:
369.22
bux:
0
2025. március 25. kedd Irén, Írisz
Moszkvicsok és Ladák állnak a szovjet járművek találkozóján a Ferihegyi Emlékparkban 2012. november 11-én.
Nyitókép: Marjai János

A háború hatása: visszatérnek a Moszkvicsok meg a légzsák nélküli autók

A moszkvai polgármester újjáélesztené a Moszkvicsot az orosz kézre kerülő Renault-gyárakban, miközben ismét gyárthatók karburátoros orosz autók ABS és menetstabilizátor nélkül.

Moszkva átveszi a Renault összes gyártó egységét, miután a francia autógyártó bejelentette kivonulását az országból. Szergej Szobjanyin moszkvai polgármester azt mondta, államosítják a Renault fővárosi autógyárát és a „hosszú és dicsőséges múltra visszatekintő" üzemben ismét a Moszkvicsok készülhetnek majd, amelyeket utoljára két évtizeddel ezelőtt gyártottak – írja a hvg.hu.

Oroszországban még mindig csaknem 200 ezer Moszkvicsot tartanak nyilván, ebből 46 ezer 35 évnél idősebb az Autostat elemző cég szerint.

A polgármester arról beszélt, hogy az újjáéledő moszkvai üzemben kezdetben hagyományos, belső égésű motoros autókat gyártanak majd, de a jövőben elektromos autókat is gyártanának. Ugyanakkor Szergej Celikov, az Autostat vezetője szerint legalább két év és legalább egymilliárd dollár kell egy új autó kifejlesztéséhez.

Régi autót viszont lehet majd gyártani, mert Oroszországban engedélyezték az Euro 0-s besorolású autók gyártását is, valamint a légzsákok, a blokkolásgátló-rendszer (ABS) és dinamikus menetstabilizáló-rendszer (ESP) nélküli autók gyártását, mert utóbbi alkatrészek a szankciók miatt nem állnak rendelkezésre. A hvg.hu cikke szerint a vonatkozó rendeletet Mihail Misusztyin miniszterelnök írta alá, és 2023. február 1-ig lesz érvényes.

Oroszországban jelenleg hivatalosan szinte minden környezetvédelmi szabvány érvényben van az Euro 0-tól az Euro 5-ig, ugyanakkor így is életszerűtlen, hogy az 1988-as szabványoknak megfelelő kipufogógáz-kibocsátású autókat gyártsanak. Az Euro 0 szabvány lényegében a 80-as évek végéig tartó korszakot jelenti, a karburátoros autókat. Csakhogy a dimitrovgradi karburátorgyár, amely a Zsigulikat, Moszkvicsokat és Volgákat ellátta, mára nem létezik, de már a legalább Euro 2-es norma eléréséhez szükséges katalizátor sem érhető el, mert Oroszország nem gyárt már ilyeneket sem.

Címlapról ajánljuk

Megjött a kínai válasz a külföldi szankciókra

Li Csiang kínai miniszterelnök hétfőn aláírta azt a rendeletet, amellyel a 2021-ben elfogadott külföldi szankciók elleni kínai törvény végrehajtását erősíti, és ezzel Kína új lépéseket tesz a külföldi büntetőintézkedésekkel szembeni védekezésben - adta hírül a kínai kormány.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.25. kedd, 18:00
Koltay András
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács elnöke
Az „idősebb” Trump-korszak nagyon nem az, mint a „fiatalabb” volt

Az „idősebb” Trump-korszak nagyon nem az, mint a „fiatalabb” volt

Óriásiak a különbségek eddig a két Trump-korszak elejének tőzsdei teljesítményeiben. Míg nyolc évvel ezelőtt igazi szárnyalást láthattunk az amerikai részvénypiacon, most szenvednek az USA börzéi. Amit viszont fontos látnunk, hogy az alapvető körülmények is teljesen mások, mint nyolc évvel ezelőtt voltak. A 2016 végi helyzet ugyanis sokkal támogatóbb volt egy bikafutáshoz. Lehet, hogy 2016 vége és 2020 vége között nem is Trump volt az amerikai részvénypiac nagy támogatója, hanem maga az amerikai részvénypiac támogatta az újra regnáló elnök arculatát?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×