eur:
408.05
usd:
375.07
bux:
73837.78
2024. november 5. kedd Imre
Moszkvicsok és Ladák állnak a szovjet járművek találkozóján a Ferihegyi Emlékparkban 2012. november 11-én.
Nyitókép: Marjai János

A háború hatása: visszatérnek a Moszkvicsok meg a légzsák nélküli autók

A moszkvai polgármester újjáélesztené a Moszkvicsot az orosz kézre kerülő Renault-gyárakban, miközben ismét gyárthatók karburátoros orosz autók ABS és menetstabilizátor nélkül.

Moszkva átveszi a Renault összes gyártó egységét, miután a francia autógyártó bejelentette kivonulását az országból. Szergej Szobjanyin moszkvai polgármester azt mondta, államosítják a Renault fővárosi autógyárát és a „hosszú és dicsőséges múltra visszatekintő" üzemben ismét a Moszkvicsok készülhetnek majd, amelyeket utoljára két évtizeddel ezelőtt gyártottak – írja a hvg.hu.

Oroszországban még mindig csaknem 200 ezer Moszkvicsot tartanak nyilván, ebből 46 ezer 35 évnél idősebb az Autostat elemző cég szerint.

A polgármester arról beszélt, hogy az újjáéledő moszkvai üzemben kezdetben hagyományos, belső égésű motoros autókat gyártanak majd, de a jövőben elektromos autókat is gyártanának. Ugyanakkor Szergej Celikov, az Autostat vezetője szerint legalább két év és legalább egymilliárd dollár kell egy új autó kifejlesztéséhez.

Régi autót viszont lehet majd gyártani, mert Oroszországban engedélyezték az Euro 0-s besorolású autók gyártását is, valamint a légzsákok, a blokkolásgátló-rendszer (ABS) és dinamikus menetstabilizáló-rendszer (ESP) nélküli autók gyártását, mert utóbbi alkatrészek a szankciók miatt nem állnak rendelkezésre. A hvg.hu cikke szerint a vonatkozó rendeletet Mihail Misusztyin miniszterelnök írta alá, és 2023. február 1-ig lesz érvényes.

Oroszországban jelenleg hivatalosan szinte minden környezetvédelmi szabvány érvényben van az Euro 0-tól az Euro 5-ig, ugyanakkor így is életszerűtlen, hogy az 1988-as szabványoknak megfelelő kipufogógáz-kibocsátású autókat gyártsanak. Az Euro 0 szabvány lényegében a 80-as évek végéig tartó korszakot jelenti, a karburátoros autókat. Csakhogy a dimitrovgradi karburátorgyár, amely a Zsigulikat, Moszkvicsokat és Volgákat ellátta, mára nem létezik, de már a legalább Euro 2-es norma eléréséhez szükséges katalizátor sem érhető el, mert Oroszország nem gyárt már ilyeneket sem.

Címlapról ajánljuk
Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Az Egyesült Államoknak eddig 45 elnöke volt, a 2020-ban megválasztott Joe Biden sorrendben mégis a 46. A leghosszabb ideig, 12 évig és 39 napig Franklin D. Roosevelt, a legrövidebb ideig, 32 napig William Henry Harrison volt elnök. Érdekességek az amerikai elnökválasztások történetéből.

Elemző a moldovai elnökválasztásról: Maia Sandu pirruszi győzelmet aratott, egyre többen „gyűlölik” a pártját

A kelet-európai országban a hét végén tartották az elnökválasztás második fordulóját, melyet a hivatalban lévő elnök, Maia Sandu nyert meg Alexandr Stoianoglo ellen. Pászkán Zsolt, a Magyar Külügyi Intézet külső munkatársa szerint nem vár könnyű időszak Maia Sandura, mert bár a moldovaiak többsége támogatja az uniós csatlakozást, az elnök pártja egyre népszerűtlenebb.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×