eur:
395.3
usd:
371.06
bux:
65157.06
2024. április 19. péntek Emma
Young caucasian woman at self-service gas station, hold fuel nozzle and refuel the car with petrol, diesel, gas. Pretty woman filling her auto with gasoline or benzine, outdoors. Self service gas pump.
Nyitókép: romrodinka/Getty Images

Drasztikus dízeltilalom az egyik uniós fővárosban

Január 1-től az Euro 4-es és annál alacsonyabb besorolású dízelautók, valamint egyes 11 évnél idősebb járművek környezetvédelmi okokból nem közlekedhetnek a brüsszeli régióban - írta a La Libre Belgique című napilap hétfőn.

A belga főváros 2019 januárjától alacsony kibocsátási zónát (Low Emission Zone - LEZ) hozott létre, amelyen belül a legszennyezőbb, elsősorban dízelüzemelésű járművek közlekedését fokozatosan megtiltják (a méretes zóna térképe itt érhető el, szinte a teljes várost magában foglalja).

A francia nyelvű napilap hétfői beszámolója szerint a környezet védelme, valamint a légszennyezés csökkentése érdekében 2022 első napjától kezdve már az Euro 4-es besorolású dízeldízelautók, kisteherautók és buszok sem közlekedhetnek a brüsszeli régió 19 települését lefedő LEZ-övezeten belül. A január elsejétől érvényes szabályozás

mintegy 76 500 - Belgiumban nyilvántartásba vett és a brüsszeli régióban közlekedő - 11 éves vagy annál idősebb járművet érint

. Közülük körülbelül 25 ezer járművet regisztráltak Brüsszelben. A járművek kivonására a hatóságok három hónapos, április 1-ig tartó átmeneti időszakot engedélyeznek. Ezt követően a szabálysértő járművezetők 350 eurós (mintegy 125 ezer forint) bírságot kapnak.

Felmérések szerint a légszennyezés évente legkevesebb kilencezer korai halálesetet, valamint szív- és érrendszeri vagy légúti betegséget okoz Belgiumban, ebből legalább ezret Brüsszelben. A régióban nyilvántartásba vett Euro 4-es besorolású dízelautók a károsanyag-kibocsátás 12 százalékáért felelősek - közölték.

A brüsszeli városvezetés 2025-ig a legtöbb dízelüzemű járművet fokozatosan kivonja a közlekedésből.

  • 2019 elejétől az Euro 0-ás, 1-es, és a 2-es besorolású, valamint a 19 évesnél idősebb dízelautók nem hajthatnak be a fővárosi régióba.
  • 2020-tól az Euro 3-as és a 15 évnél idősebb dízelek,
  • 2022-től az Euro 4-es és a 11 évesnél idősebb dízelüzemű gépjárműveket is kivonták a brüsszeli régió forgalmából.
  • A tervek szerint legkésőbb 2025-től az Euro 5-ös és a 9 évesnél idősebb dízelautók brüsszeli hajtási engedélye szűnik meg.

A korlátozás nem vonatkozik a tűzoltó- és mentőautókra, valamint az autóritkaságnak számító, úgynevezett old timer kategóriába tartozó járművekre.

A brüsszeli városvezetés a 2025-ös céldátumig 86 százalékkal kívánja csökkenteni a nitrogén-dioxid, szintén 86 százalékkal a levegőbe kerülő korom koncentrációját, valamint 31,43 százalékra kívánja leszorítani a szállóporét.

Címlapról ajánljuk
Vitézy Dávid: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
választás 2024

Vitézy Dávid: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!

101 pontban hirdette meg főpolgármesteri választási programját. Sokkal több van szerinte Budapestben, ráadásul a külső kerületeket is magára hagyta a várospolitika, pedig ott lakik a budapestiek háromnegyede - mondta programadó-kampánynyitó rendezvényén Vitézy Dávid, az LMP által támogatott főpolgármester-jelölt. Elege van a "Gyurcsányozásból", és felidézte, mit csinált Karácsony Gergellyel a villamos, illetve a tram-train a 2022-es kampány ellenzéki előválasztásán.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×