A vizsgálati jegyzőkönyv titkosításának feloldását a miniszter részint azzal indokolta, hogy az áldozatok családjai így majd betekinthetnek a szerencsétlenség körülményeibe, részint azzal, hogy
ezzel elejét veszik a történtek kapcsán napvilágot látott "spekulációk" további terjedésének is.
A koszovói békemisszió (KFOR) szlovák katonáit hazaszállító AN-24-es repülőgép, 43 személlyel a fedélzetén zuhant le 2006 január 19-én este az észak-magyarországi Hejce település határában, miután nekiütközött a Borsó-hegynek. A szlovák repüléstörténet legnagyobb szerencsétlenségét csak egy katona élte túl, a fedélzeten tartózkodó többi személy - 41 katona és a szlovák védelmi minisztérium egy civil alkalmazottja - a helyszínen életét vesztette.
A szlovák fegyveres erők, a szerencsétlenség okainak felderítésével megbízott bizottsága a vizsgálatot azzal a megállapítással zárta le, hogy a katasztrófa oka egyértelműen ugyan nem bizonyítható, de mivel a műszaki hibát kizárták, vélhetően a gép személyzete mulasztott, mert nem használtak ki minden rendelkezésükre álló eszközt a biztonságos repülési magasság betartásához.
A szerencsétlenségben életüket vesztettek több hozzátartozója már a vizsgálat lezárta után kétségbe vonta annak megállapításait, és többször is az ügy újbóli kivizsgálását kérték, sikertelenül. A lezuhant gép pilótájának özvegye 2017-ben - a vizsgálat újraindításának elutasítása miatti tiltakozásul - visszaadta a férjének posztumusz adományozott katonai kitüntetéseket.