eur:
411.2
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Sokkoló bejelentés: megelőzhető lett volna a veronai buszbaleset

Sokkoló bejelentés: megelőzhető lett volna a veronai buszbaleset

Az olasz közlekedési balesetek áldozatait képviselő szövetség vezetője szerint is megelőzhető lett volna a veronai buszbaleset tragikus végkifejlete. A szervezet hiába jelezte az illetékeseknek, hogy nem elégséges a felüljáró pillérének védelme.

Megelőzhették volna a sítáborból Magyarországra tartó iskolások tragédiáját, és akkor most nem kellene tizenhat embert gyászolnunk – mondta a L'Arena című olasz lapnak Alberto Pallotti, a közúti balesetet szenvedetteket és hozzátartozóikat képviselő olasz nemzeti szövetség (AIFVS) elnöke a magyar diá­kok tragikus autóbusz-balesete kapcsán - idézi a Magyar Idők.

Az olasz érdekvédő kemény szavai sokkolták a közvéleményt, hiszen a veronai államügyészség még mindig nem tudta megállapítani a katasztrófa okát. A busz műszaki hibáját sem megerősíteni, sem kizárni nem tudták, így az emberi tényező került előtérbe. A sofőr vagy rosszul lett, vagy elaludhatott, ám ezekre a variációkra sincs bizonyíték. (Miután hétfőn kiderült, hogy az 52 éves sofőr lehet az egyik, Olaszországban kezelt súlyos sérült, az olasz rendőrség vádat emelt ellene – a részleteket itt olvashatják).

Pallotti nyilatkozatában azonban konkrét okot nevez meg. Az elnök felidézte, hogy az autóbusz előbb a szalagkorlátnak ütközött, majd a betonpillérnek, aztán kigyulladt. Mint azt leszögezte,

sokkal kisebb lett volna a katasztrófa, ha a betonoszlop mellett futó szalagkorlát elbírja a nagy sebességgel becsapódó busz óriási tömegét.

Alberto Pallottinak meggyőződése, hogy sok életet megmenthetett volna, ha a beton­oszlopok és felüljárók mellett a járműveket jobban védő, a mozgási energiát elnyelő korlátot helyeznek el a szimpla szalagkorlát helyett. Az AIFVS egyébként hosszú ideje kéri ezt az olasz hatóságoktól, de semmi sem történt.

– Úgy semmi értelme a védőkorlátnak, ha az nem védi meg a közlekedőket – mondta az elnök, és idézte azt az olasz miniszteri rendeletet, amely szerint a közúti közlekedés biztonságát szolgáló korlátoknak és egyéb eszközöknek alkalmasnak kell lenniük arra, hogy elnyeljék a mozgásban lévő járművek energiájának egy részét, és ezzel korlátozzák az utasokat érő sokkot.

A magyar busz tragédiája után visszaépített szalagkorlát ugyanolyan,

mint amilyennek a autóbusz nekihajtott, azaz alkalmatlan a feladatra.

A magyar autópályákon az autósokat dupla szalagkorlát, a korlátba beépített erős fémmerevítés és betonelem óvja a balesetektől. Az olasz A4-es autópályán Veronánál mindössze egyetlen szalagkorlát van, ezt szakította át a budapesti gimnazistákat szállító busz.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×