eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia

Kiderült, miért zuhant le Egyiptomban az orosz gép

A gép farokrészében, a csomagtér túlméretezett poggyászoknak kialakított rekeszében elrejtett robbanószerkezet okozta az egyiptomi Sínai-félszigeten tavaly októberben lezuhant orosz utasszállító pusztulását - közölte kedden a Kommerszant című orosz napilap egy, a vizsgálatra rálátással rendelkező személyre hivatkozva.

A lap szerint egyiptomi, orosz, francia és amerikai szakértők a szerencsétlenül járt Airbus A-321-es külső burkolatának megmaradt elemeit összeállítva jutottak erre a következtetésre. A pokolgépet valamivel az utolsó ülések mögött, mintegy két méterrel az utastér padlószintje alatt, bal oldalon helyezték el, a csomagok közé rejtve. Abban a rekeszben, amelyben rendszerint kerékpárt, állatketrecet, babakocsit és hasonló poggyászt szoktak szállítani.

Ebből azt a következtetést vonták le, hogy a bombát a sarm-es-sejki reptéri kiszolgáló személyzet egy olyan tagja helyezhette el, aki a nem szabványos poggyászt szállította a géphez. A gép farokrészének leszakadásához vezető robbanás a felszállás után mintegy 22 perccel, több mint 10 kilométeres magasságban következett be. Szakértők szerint az utasok többségének halálát az erős légnyomáscsökkenés következtében fellépő sérülések és túlterhelés okozta.

A Kogalymavia (nemzetközi nevén Metrojet) orosz légitársaság Sarm es-Sejkből Szentpétervárra tartó járata 2015. október 31-én zuhant le fedélzetén 224 emberrel. Az egyiptomi vizsgálóbizottság mindeddig nem közölte hivatalosan a tragédia okát. A történtekre vonatkozó fő verziók egyike az, hogy terrorcselekmény történt. Az incidenst követően Moszkva leállította az Oroszország és Egyiptom közötti légiközlekedést.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×