A lap szerint egyiptomi, orosz, francia és amerikai szakértők a szerencsétlenül járt Airbus A-321-es külső burkolatának megmaradt elemeit összeállítva jutottak erre a következtetésre. A pokolgépet valamivel az utolsó ülések mögött, mintegy két méterrel az utastér padlószintje alatt, bal oldalon helyezték el, a csomagok közé rejtve. Abban a rekeszben, amelyben rendszerint kerékpárt, állatketrecet, babakocsit és hasonló poggyászt szoktak szállítani.
Ebből azt a következtetést vonták le, hogy a bombát a sarm-es-sejki reptéri kiszolgáló személyzet egy olyan tagja helyezhette el, aki a nem szabványos poggyászt szállította a géphez. A gép farokrészének leszakadásához vezető robbanás a felszállás után mintegy 22 perccel, több mint 10 kilométeres magasságban következett be. Szakértők szerint az utasok többségének halálát az erős légnyomáscsökkenés következtében fellépő sérülések és túlterhelés okozta.
A Kogalymavia (nemzetközi nevén Metrojet) orosz légitársaság Sarm es-Sejkből Szentpétervárra tartó járata 2015. október 31-én zuhant le fedélzetén 224 emberrel. Az egyiptomi vizsgálóbizottság mindeddig nem közölte hivatalosan a tragédia okát. A történtekre vonatkozó fő verziók egyike az, hogy terrorcselekmény történt. Az incidenst követően Moszkva leállította az Oroszország és Egyiptom közötti légiközlekedést.