eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia

Csiki Tamás: A hitelességet kell demonstrálni a varsói csúcson

Oroszország képes lenne katonai sikereket elérni a Baltikumban, amire a NATO érdemben reagálni tudna - mondta az InfoRádiónak a közszolgálati egyetem Stratégiai Védelmi Kutatóközpontjának tudományos segédmunkatársa.

Csiki Tamás kiemelte: „Oroszország a modernizációval és a hadgyakorlatokkal képes lenne arra, hogy a Baltikumban nagyarányú katonai műveletet hajtson végre, és ott akár sikert érjen el, amíg a NATO szövetséges erőket tudna abba a térségbe csoportosítani.”

Oroszország a kétes külpolitikával, a nukleáris csapásmérés küszöbszintjének a lebegtetésével kényelmetlen helyzetet teremt a NATO számára. Ezért kell megakadályozni, hogy katonai konfliktusig jusson a helyzet – hangsúlyozta a közszolgálati egyetem Stratégiai Védelmi Kutatóközpontjának tudományos segédmunkatársa.

Csiki Tamás hozzátette: „előtte kell olyan elrettentő helyzetet kialakítani a térségben, ami elveszi az oroszok étvágyát, hogy akár csak provokáció szintjén is valamilyen konfliktusba, destabilizáló műveletbe kezdjenek ott.”

A közszolgálati egyetem Stratégiai Védelmi Kutatóközpontjának tudományos segédmunkatársa szerint a NATO jó úton halad.

„A problémát teljesen még nem sikerült megoldani, ezért a varsói csúcs egyik nagy kérdése az, hogy azt a stratégiai adaptációt, amit 2014-ben megkezdtek, tovább tudják-e vinni. Ehhez az is nagyon fontos, hogy Kelet-Közép-Európa államai a haderejüket modernizálják, amihez a megfelelő katonai költségvetést is biztosítani kell. Politikai, katonai és gazdasági értelemben is a hitelességet kell biztosítani, illetve demonstrálni a varsói csúcstalálkozón” - hangsúlyozta Csiki Tamás.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×