Már áprilisban rekordot döntött az utasforgalom a Budapest Airporton, több mint 1,6 millió utas fordult meg a légikikötőben. A társaság az idei szezonra számos, az utazást komfortosabbá tevő megoldással készül, többet már tavaly is alkalmaztak – mondta az InfoRádióban a Budapest Airport vállalati kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese.
„Már 2025 első négy hónapja is rekord utasszámmal zárult: 5,6 millió utast kezeltünk ezen idő alatt, ami két számjegyű bővülést jelent. Áprilisban 1,6 millió fő fölötti volt a repülőtéren az utasforgalom. Összehasonlításképpen a járvány előtti, 2019-es rekordévben a legdurvább nyári hónapokban, júliusban, augusztusban, esetleg szeptemberben is csak körülbelül 1,5 millió volt ugyanez a szám” – mondta Valentínyi Katalin, és hozzátette, 14-15 százalékos a bővülés minden hónapban a tavalyi rekordszámokhoz képest. A vezérigazgató-helyettes kijelentette,
robusztus növekedésre számítanak a nyáron is, és ha minden így marad, akkor 2025 végén is rekordévet fog zárni a Budapest Airport.
A rekord utasszámra való készülés kapcsán Valentínyi Katalin elmondta, nagyon fontos a kooperáció, ugyanis a Budapest Airport a repülőtér infrastruktúrájának az üzemeltetésért felel, de ez nem jelenti azt, hogy a felelősség ne terjedne ennél tovább. Leszögezte: a légikikötő működtetése sokszereplős folyamat a hatóságoktól a földi kiszolgálókig, nagyon sok partner dolgozik az utaskiszolgálásban.
A Budapest Airport vállalati kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy az idén nyárra már tavaly megkezdődött a felkészülés, már azzal is, hogy levonták az előző főszezon történéseiből a következtetéseket: megfelelően kell allokálni az erőforrásokat, biztosítani kell a technológiát, illetve még szorosabbra kell fűzni az együttműködést a partnerekkel. Valentínyi Katalin kiemelte a HungaroControl Zrt.-t, hiszen a légiirányítás nélkül az alapvető működés sem lenne lehetséges. Az utasok kényelme kapcsán az igazgató-helyettes elmondta,
a tavaly nyári adatokból is kiderül, hogy a Budapesten a járatkésések 60 százalékában a repülőjáratok már eleve késve érkeztek.
Ezt okozhatják az emberen kívül álló tényezők, például az időjárás, ez pedig túlmutat bármiféle összefogáson.Továbbra is zsúfolt az európai légtér, lévén a háború miatt le van zárva Oroszország és Ukrajna légtere, és számos repülő errefelé kerül.
Ha az utasoknak a problémás időszakokban hosszabb ideig kell várniuk, a Budapest Airport erre a célra alakította ki már tavaly a care zone-okat az A és B terminálon is. Ezek nagyobb elkerített területek, ahol ellátják az utasokat információval, szükség esetén étellel és itallal, a kisgyerekesek számára pelenkát és bébiételt tudnak biztosítani, illetve a baba-mama szobák is közel vannak, ahol a kicsikkel egy csendesebb helyre lehet visszavonulni.
Valentínyi Katalin arra is kitért, hogy fontosnak tartják az utasok felkészítését is a szezonra, és nem csak azért, mert Budapesten fordulhat elő valamilyen váratlan helyzet, hanem bármelyik másik reptéren is. Úgy véli, fontos, hogy hasznos információkkal lássák el az utazókat, például hogy mivel célszerű készülniük, mi mindenre figyeljenek oda akár a saját egészségükkel, akár a poggyászaikkal kapcsolatban.








