A Datahouse adatai alapján a villanyautosok.hu azt vizsgálta, hogyan változott az elmúlt három évben a magyar villanyautó-flotta, mely márkák és típusok uralják a piacot.
2021 végén még csak 18 823 villanyautó volt hazánkban, ez volt a lakossági és taxis állami támogatások utolsó éve. 2022-ben már nem volt állami segítség, mégis 58 százalékkal, 29 824-re nőtt a hazai villanyautó-flotta. A 11 ezer darabos növekedésből 4700 volt új autó, a többi használtként került az országba.
2023-ban 38 százalékkal 41 182-re nőtt a magyar utakon a tisztán elektromos autók számam, ismét 11 ezer feletti volt tehát a növekedés és ebből 5800 volt az új autó. Két év alatt 118 százalékkal, több mint a duplájára nőtt a hazai elektromos flotta, ami még így is csak az összes magyar személyautó egy százalékát tette ki.
2021-ben még csak 42, egy évvel később már 49, tavaly pedig 54 márka alkotta a hazai villanyflottát, és mostanra már minden ismert márka képviselteti magát. A típusok számánál még szembeötlőbb a növekedés, 103-ról két év alatt 140-re nőtt a számuk.
Csoport | Darab | Részesedés (%) | |
1 | BMW Csoport | 6739 | 16% |
2 | Volkswagen Csoport | 6355 | 15% |
3 | Nissan | 6000 | 15% |
4 | Hyundai-Kia | 5705 | 14% |
5 | Tesla | 5456 | 13% |
6 | Renault Csoport | 3762 | 9% |
7 | Stellantis | 2962 | 7% |
8 | Mercedes-Benz | 2077 | 5% |
9 | Mazda | 487 | 1% |
10 | Geely | 414 | 1% |
11 | Ford | 310 | 1% |
12 | Mitsubishi | 210 | 1% |
13 | Toyota | 161 | 0% |
14 | SAIC | 159 | 0% |
15 | JLR | 135 | 0% |
16 | Honda | 98 | 0% |
17 | Bolloré | 50 | 0% |
18 | BYD | 36 | 0% |
19 | Nio | 13 | 0% |
20 | Seres | 11 | 0% |
2021-ben a bajorok a harmadik helyen voltak, 2022-ben lépték le a Volkswagen Csoportot és tavaly év végére előzték be a Nissant. A japán céget tavaly már a Volkswagen is beelőzte, pedig használt Leafből érkezett bőven akkor is, de talán itt már számított az e-Golf és az e-up! mellett az újabb, MEB platformos generáció is, amelyből tavaly év végén 2238 elektromos autó futott hazánkban.
A Hyundai-Kia évek óta stabilan őrzi negyedik helyét, de idén fordulhat a kocka, a berobbanó Tesla valószínűleg leelőzi őket, hiszen ma használt import mellett már az újautó-piacon is jól szerepel a cég, jelenleg első hazánkban. A Renault csoport és a Stellantis egyelőre az idei újautó-eladások nagy vesztese a magyar villanyautó-piacon, az európai teljesítményénél jobban szereplő Mercedes-Benz megelőzheti őket 2024 végére.