Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Pexels.com

A BMW letarolta a magyar autópiac egy fontos részét

Az elektromos autóknál a legnépszerűbb a bajor márka, de mutatjuk a húszas rangsort.

A Datahouse adatai alapján a villanyautosok.hu azt vizsgálta, hogyan változott az elmúlt három évben a magyar villanyautó-flotta, mely márkák és típusok uralják a piacot.

2021 végén még csak 18 823 villanyautó volt hazánkban, ez volt a lakossági és taxis állami támogatások utolsó éve. 2022-ben már nem volt állami segítség, mégis 58 százalékkal, 29 824-re nőtt a hazai villanyautó-flotta. A 11 ezer darabos növekedésből 4700 volt új autó, a többi használtként került az országba.

2023-ban 38 százalékkal 41 182-re nőtt a magyar utakon a tisztán elektromos autók számam, ismét 11 ezer feletti volt tehát a növekedés és ebből 5800 volt az új autó. Két év alatt 118 százalékkal, több mint a duplájára nőtt a hazai elektromos flotta, ami még így is csak az összes magyar személyautó egy százalékát tette ki.

2021-ben még csak 42, egy évvel később már 49, tavaly pedig 54 márka alkotta a hazai villanyflottát, és mostanra már minden ismert márka képviselteti magát. A típusok számánál még szembeötlőbb a növekedés, 103-ról két év alatt 140-re nőtt a számuk.

Csoport Darab Részesedés (%)
1 BMW Csoport 6739 16%
2 Volkswagen Csoport 6355 15%
3 Nissan 6000 15%
4 Hyundai-Kia 5705 14%
5 Tesla 5456 13%
6 Renault Csoport 3762 9%
7 Stellantis 2962 7%
8 Mercedes-Benz 2077 5%
9 Mazda 487 1%
10 Geely 414 1%
11 Ford 310 1%
12 Mitsubishi 210 1%
13 Toyota 161 0%
14 SAIC 159 0%
15 JLR 135 0%
16 Honda 98 0%
17 Bolloré 50 0%
18 BYD 36 0%
19 Nio 13 0%
20 Seres 11 0%

2021-ben a bajorok a harmadik helyen voltak, 2022-ben lépték le a Volkswagen Csoportot és tavaly év végére előzték be a Nissant. A japán céget tavaly már a Volkswagen is beelőzte, pedig használt Leafből érkezett bőven akkor is, de talán itt már számított az e-Golf és az e-up! mellett az újabb, MEB platformos generáció is, amelyből tavaly év végén 2238 elektromos autó futott hazánkban.

A Hyundai-Kia évek óta stabilan őrzi negyedik helyét, de idén fordulhat a kocka, a berobbanó Tesla valószínűleg leelőzi őket, hiszen ma használt import mellett már az újautó-piacon is jól szerepel a cég, jelenleg első hazánkban. A Renault csoport és a Stellantis egyelőre az idei újautó-eladások nagy vesztese a magyar villanyautó-piacon, az európai teljesítményénél jobban szereplő Mercedes-Benz megelőzheti őket 2024 végére.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.

Sárkány Zalán: célom, hogy a nagymedencés versenyeken is olyan eredményeim legyenek, mint rövid pályán

Egy arany- és egy ezüstéremmel, valamint két új országos csúccsal tért vissza az Egyesült Államokba a lublini rövid pályás Eb-ről a 22 éves úszó. Szokolai László tanítványa az InfoRádióban azt mondta, a 800 méter gyors világbajnoki címvédőjeként érzett némi nyomást, de ez nem vetette vissza, hanem éppenhogy motiválta. Arról is beszélt, milyen nehézségeket jelent számára a kétlaki élet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Még december elején közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), hogy az idei évhez hasonlóan jövőre is csak maximum 35 ezer EU-n kívüli, úgynevezett harmadik országbeli munkavállaló dolgozhat Magyarországon. Mivel a gyenge gazdasági teljesítmény miatt idén sem volt szükség ennyi külföldi dolgozóra, a munkaerő-közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó cégek szerint ez a szám 2026-ban is bőven lefedi majd az igényeket. Ezen csak az változtatna, ha hirtelen tényleg meglódulna a magyar gazdaság teljesítménye. A gazdasági tárca közlése szerint a visegrádi országok körében Magyarországon a legalacsonyabb a harmadik országbeli foglalkoztatottak aránya. A hivatalos tájékoztatás szerint jelenleg Magyarországon 2,6%-os az EU-n kívülről érkező munkavállalók aránya, ugyanakkor vannak olyan kategóriák, amelyek nem esnek a 35 ezres kvóta hatálya alá, tehát a pontos számuk valójában nem ismert.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×