A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a világ legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártójának számító CATL alapító-elnökét, Robin Zenget fogadta, majd arról számolt be, hogy a globális autóipar óriási technológiai forradalmon megy keresztül, amelynek a kínai vállalat az egyik legmeghatározóbb szereplője.
Kiemelte, hogy mára jól láthatóan egyre több elektromos jármű közlekedik Európa, Magyarország és a világ útjain, ezek kezdik háttérbe szorítani a hagyományos, benzines vagy dízellel működő motorokat.
"Ugye Magyarország jó lóra tett, s helyes stratégiai döntést hozott akkor, amikor úgy döntöttünk, hogy hazánk legyen a keleti és a nyugati autógyártók fő európai együttműködési központja" - mondta, majd kitért a szektor legfontosabb német, kínai és dél-koreai vállalatainak itteni telepedésére is.
"Mi vagyunk a világ három országa közül az egyik, ahol mindhárom nagy német autómárka saját gyárral található meg, s mi vagyunk az egyetlen olyan ország a világon, ahol ez a három nagy német autógyártó kiegészül a világ tíz legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártója közül öttel, köztük három kínaival, két dél-koreaival" - mutatott rá.
A miniszter érintette a kínai autóiparra kivetett európai uniós büntetővámokat is, és azt közölte, hogy az egyeztetés során egyetértettek abban, hogy ez "nagyon rossz ötlet".
"Nagyon rossz ötlet, mégpedig európai szempontból.
Ezek a vámok az európai gazdaság számára óriási károkat okoznak.
Nagyon reméljük, hogy a végső bevezetésükre nem kerül sor" - jelentette ki.
"Ha az Európai Bizottság vámokat vet ki kínai termékekkel szemben, akkor Kína is vámokat fog kivetni az európai termékekkel szemben, és ez az egész európai gazdaság számára rendkívül káros lenne. Ezért mi továbbra is a kölcsönös tiszteleten alapuló, a kölcsönös előnyökre törekvő eurázsiai, és azon belül európai-kínai együttműködésben hiszünk, és nem a vámokban, nem a korlátozó intézkedésekben, nem a szankciókban" - összegzett.