Az Apple mobiltelefon-eladásai 10 százalékkal visszaestek 2024 első egyedévében, amiből a Samsung profitált, és 20,8 százalékos részesedéssel átvette a piac vezetését – írja a vg.hu. Jelenleg 17,3 százalékon áll az iPhone-gyártó piaci részesedése.
A kínai márkák is az erősödés jeleit mutatják az idei év elején. Az Android operációs rendszerrel ellátott kínai márka, a Xiaomi 14,1 százalékos piaci részesedést ért el. Ezzel a legnagyobb kínai márka a telefonpiacon, és a harmadik helyen áll az Apple és a Samsung mögött.
A Samsung eladásait főként az hajtotta, hogy az év elején dobta piacra az új csúcskategóriás mobiltelefon-szériáját, a Samsung Galaxy S24 sorozatot. Az első negyedévben csak ebből a készülékből több mint 60 millió darabot adtak el.
Az Apple 50,1 millió iPhone-t adott el az első negyedévben, miközben 2023 azonos időszakában 55,4 millió készülék talált gazdára. Csak Kínában 2,1 százalékkal csökkentek az eladás, igaz, ott a helyi cégek és a kormányzati szervek korlátozzák az alkalmazottak Apple-eszköz használatát.
A teljes okostelefon-piac értékesítési számai 7,8 százalékkal nőttek, 2024. január és március között világszerte 289,4 millió készüléket adtak el.