Az elmúlt években az autók egyik vagy másik hibás alkatrésze vagy kiegészítője miatt több nagy visszahívás is bosszantotta az autósokat. A Visual Capitalist adatszolgáltató vállalat szakértői úgy gondolták, érdemes lenne utánanézni, hogy összesen hány visszahívást is szenvedtek el az autósok az elmúlt évtizedekben – írja a Totalcar.
A jelentés összesítése szerint az elmúlt 40 évben összesen 22 651 alkalommal hívták vissza a szervizekbe a gyártók egyes autókat, mert értékesítésük után hibát fedeztek fel bennük. Ezek közül:
- 2303 valamilyen felszereléssel volt kapcsolatos,
- 442-ben a gumiabronccsal volt a gond,
- 220-ban pedig a gyermekülés valamelyik elemét kellett javítani.
- 19 686 visszahívásnál az autó valamilyen elválaszthatatlan alkatrésze volt hibás.
A Visual Capitalist vizsgálata szerint az elmúlt években gyorsan nőtt a visszahívások száma. Az emelkedő trend 2014-ben indult és 2021-ben érte el a csúcsát, amikor 1093 visszahívás történt.
A visszahívások okai között nem meglepő módon egyre gyakrabban szerepel az elektronikus kiegészítő alkatrészek meghibásodása. Ezek területén 2007 óta figyelhető meg egy határozott emelkedő trend. Az ok eléggé nyilvánvaló: ahogy egyre több vezetéstámogató és egyéb elektronikát építenek az autókba egyre nagyobb eséllyel kerül ezek közé hibás darab.
A Ford szerezte meg az első helyet 2022-ben, ám összességében a General Motors autóit hívták vissza a legtöbbször az elmúlt 40 évben. Az amerikai cég egyik legkínosabb esete az volt, amikor több millió autóját kellett visszahívnia a gyújtáskapcsoló hibája miatt.