Infostart.hu
eur:
388.58
usd:
330.66
bux:
110619.36
2025. december 22. hétfő Zénó
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kettes termináljának új, fapados járatokat kiszolgáló utasmólója az átadás napján, 2020. január 15-én.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Kiss Róbert Richard: a fapadosoknak jelenthet csak problémát a légiforgalmi különadó

A gazdaság egészének viszont biztosan nem: aki nem Rómában költ a hétvégén, hanem helyette Miskolc-Tapolcán, még hasznot is hoz.

A kormány döntése értelmében nyolc szektornak kell különadót fizetnie, amely a rezsivédelmi és honvédelmi alapba folyik. A légitársaságoktól 30 milliárd forintot vonnának el - jelentette be a csütörtöki Kormányinfón Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter.

Kiss Róbert Richard turisztikai szakértő, az InfoRádió Világszám című utazási magazinjának szerkesztő-műsorvezetője nem számol az utasforgalom csökkenésével.

Az induló utasonkénti adó beszedésére egyébként - mint rámutatott - van példa más országokban, az EU-ban és másutt is, ráadásul a mértéke is ugyanakkora, mint amekkora összegről (10-15 euró) Magyarországon szó van.

"Ez elsősorban zöldadóként szerepel külföldön. Érzékenyebben a fapados cégeket fogja érinteni" - tette hozzá.

Szerinte az áthárításra - ha lesz ilyen - két megoldást is alkalmazhatnak:

  • nyitnak egy külön rubrikát, és deklarálják, hogy a 10-15 eurót emiatt kérik el pluszban a jegy mellé
  • szabad árképzés alapján egyszerűen beépítik a jegyárba.

Hogy lesz-e emiatt állandó járattörlés, arról azt mondta, mivel az utasok számára nem lesz visszatartó hatása az emelésnek, aligha, de persze a társaságok bárhogy dönthetnek.

"Továbbá bármilyen furán hangzik, aki emiatt nem utazik el Budapestről, többet fog költeni Magyarországon; előfordulhat, hogy valaki nem Rómában költ, hanem Miskolc-Tapolcán.

Általában az idegenforgalmat ez a különadó nem roppantja meg, sőt"

- jegyezte meg.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×