eur:
409.78
usd:
360.71
bux:
84947.5
2025. április 13. vasárnap Ida
Kiev, Ukraine - August 26, 2013: A collection of well-known social media brands printed on paper and placed on plastic signs. Include Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram and Tumblr logos.
Nyitókép: pressureUA/Getty Images

Így költünk reklámra, médiára

Abszolút értékben nőtt a hazai médiaköltés, de reálértéken számolva csökkenés mérhető.

Annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány 2021-ben is éreztette hatását, tavaly abszolút értékben bővült a média- és kommunikációs piac, a médiaköltések harmada a digitális platformokhoz került – írta a Világgazdaság a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségeinek adatai alapján.

A médiatorta csaknem 305 milliárd forintot tett ki, összességében az előző évhez képest 19,5 százalékkal nőtt. A piac másik nagy szegmense a kommunikációs szektor, itt a torta mérete 524,2 milliárd forint volt, 24 százalékkal haladva meg a 2020-ast.

A lap cikke szerint tavaly a teljes médiatortában elfoglalt vezető helyezésekben nem volt változás:

  • az első helyen a digitális globális szektor (Google, Facebook stb.) állt,
  • a második helyen a televíziók,
  • a harmadik helyen a digitális lokális tartalomszolgáltatók,
  • a negyediken pedig a sajtó.

A torta harmadát a globális digitális médiaköltés hasította ki, 101,8 milliárd forintot, ez 2020-hoz képest mintegy 28,2 százalékos növekedés.

Reálértéken 2021-ben 2019-hez képest a médiatorta hazai szeleteinek összteljesítménye 0,2 százalékkal, a kommunikációs torta 11,1 százalékkal csökkent – közölte Gulyás János, az MRSZ elnöke a Világgazdasággal.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Most építkezik? Nagy kellemetlenségtől kell megóvnia magát

Most építkezik? Nagy kellemetlenségtől kell megóvnia magát

Országszerte, évről évre jelentkező madárvédelmi probléma a tavasszal hazaérkező partifecskék beköltözése épületalapokba, építési földhányásokba. A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület a rézsűzés mellett a földfalak ponyvás letakarását ajánlja az építővállalatoknak és a lakosságnak.

Ha beindul a 4iG martonvásári műholdgyára, az iparág fontos szereplője lehet

Évente akár száz nagyobb méretű műhold gyártására is képes lesz a 4iG Csoport REMTECH Űrtechnológiai Központja. A létesítmény bokrétaünnepsége a hét elején volt, a gyártást pedig a tervek szerint 2026-ban kezdhetik majd el Martonvásáron – mondta az InfoRádióban a REMRED Zrt. technológiai igazgatója, Zábori Balázs.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.14. hétfő, 18:00
Magyar Levente
a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×