Mint arról korábban az Infostart is beszámolt, évek óta tartó trend, hogy Magyarországnak a legfontosabb használtautó-piaci forrása Németország, ami Várkonyi Gábor szerint vélhetően tovább erősödhet a következő időszakban, amikor autóhiány fogja meghatározni a piacot. Az autópiaci szakember szavai szerint a hazai piac használtautó-éhsége alapvetően az öregebb és olcsóbb kategóriákban jelentkezik igazán, így a magyar gépjárműpark átlagéletkorát nem igazán csökkentik azok az autók, amelyek nagy tömegben érkeznek be.
Nyugat-Európában a kelet-európai piacokat egyfajta elfekvőnek, utolsó utas piacnak tekintik. Azok az autók érkeznek hozzánk, amelyeket a gazdagabb országokban jellemző bérszínvonal és javítási költségek miatt már nem éri meg fenntartani, és a kelet-európai autókereskedők, jellemzően nyomott áron, lecsapnak ezekre a járművekre – magyarázta Várkonyi Gábor.
Az autópiaci szakértő megerősítette, amellett, hogy az idősebb autók egy része még keletebbre végzi, egy olyan trend is kirajzolódik, hogy Magyarországról viszont rengeteg fiatal autó távozik Nyugat-Európába, ami tovább rontja a hazai autópark átlagéletkorát. Ennek az az oka, hogy
a magyarországi nettó árak nagyon versenyképesnek számítanak Európában.
„A teljes új autó-eladásnak körülbelül a negyede távozik Nyugat-Európába, cserébe innen is távoznak olyan autók, amelyeket már a magyar javítási költségek szempontjából sem feltétlenül éri meg megjavítani” – összegezett Várkonyi Gábor, megjegyezve, utóbbiak nem képviselnek komolyabb darabszámot.