eur:
394.65
usd:
369.44
bux:
65343.37
2024. április 23. kedd Béla
Nyitókép: Pixabay

Vasárnapig irány a virágüzlet! Így készülnek a kereskedők anyák napjára

Három-ötezer forint közötti összeget hagyunk ott a virágosoknál anyák napján.

Május első vasárnapja anyák napja, aznap és az azt megelőző pár napban jelentősen megugrik a virágárusok forgalma.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara ismertetője szerint a vevők leginkább

  • a tavaszias-nyárias színű vágott virágokból álló vegyes, nagyobb értékű csokrokat, valamint
  • a cserepes virágokat

keresik. Az átlagos vásárlás összege 3000-5000 forint közé tehető.

A Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesülete segítségével elkészített piaci körképből kiderült, piaci szereplők becslése szerint a kínálatban

ilyenkor már 30 százalék körüli a hazai virág aránya.

Keresettek az extrább import virágok is, a proteák, flamingók, de továbbra is népszerű a Lisianthus, a Helleborus, a boglárkák, a gerbera és a rózsák.

Egyre népszerűbbek

  • a zöldekkel, természetes anyagokkal kiegészített csokrok, illetve
  • divatos a virágdoboz
  • a cserepes virágok, növények egy szép kaspóban vagy díszítve
  • a virág mellé adott ajándéktárgyak is.

Már vasárnap előtt is országszerte nagyon nagy választékkal készülnek a virágárusok, ugyanis nemcsak május 2-án, hanem a megelőző napokban is nagyobb forgalomra számítanak. Anyák napján – a területi elhelyezkedéstől függően – akár duplájára nőhet az árbevétele egy-egy virágüzletnek egy átlagos vasárnaphoz képest.

Ugyancsak kiemelkedő a forgalom ezen a hétvégén a kertészeti árudákban is.

Míg tíz éve alig volt virágos webshop, a tavalyi évben – kilépve a komfortzónából – egyre több virágüzlet fejlesztette az online értékesítést, kiszállítást. Mára már a legtöbb virágosnak van Facebook-oldala, és egyre többnek weblapja.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×