A Mercedes-Benz az új vezér, Ola Källeniust irányításával két fejlesztési irányt határozott meg: egyrészt az új technológiákra, kiemelten az elektromos- és önvezető autózásra történő minél gyorsabb átállást, másrészt a magas értékesítési darabszámtól a minél nyereségesebb működés irányába történő elmozdulást. Előbbi megvalósítása érdekében a tervek szerint a Mercedes-Benz 20 tisztán elektromos és 25 plug-in hibrid modellt dob majd piacra 2030-ig.
Ennek a modelloffenzívának az első igazi elektromos autója az EQS, amelyet már egy új, valóban elektromos autók gyártásához tervezet platformra építettek – írja a Portfolio. A most bemutatott modellnek fontos szerepe lesz abban is, hogy a Mercedes-Benz minél nagyobb szeletet szerezzen vissza a luxusszedánok piacából, amelyet a Tesla a Model S segítségével valósággal letarolt az Egyesült Államokban és Európában.
Az EQS egy másik nagyon fontos irányt is kijelöl: a szélesebb fogyasztói csoportok kiszolgálása helyett egy szűk, de annál tehetősebb rétegnek kíván autót gyártani, amelynek tagjai várhatóan hajlandóak lesznek tetemes összegeket áldozni azért, hogy olyan modellt birtokolhassanak, amelyben minden földi jó megtalálható.
A Daimler mérnökei egy 108 kWh-s akkumulátort pakoltak az EQS padlólemezébe, amely
egyszeri töltéssel akár 770 kilométer megtételét is lehetővé teszi.
Az új modell egy szerényebb, 90 kWh-s akkumulátorral is rendelhető lesz, amely egyetlen feltöltéssel mintegy 640 kilométer megtételére képes WLTP-ciklus szerint. Az akkumulátorokat, amelyekre 10 év vagy 250 ezer kilométer kapacitásgaranciát vállal a cég, maga gyártja hedelfingeni üzemében.
A vásárlók első körben az EQS két változata között választhatnak, amelyek teljesítménye jelentős eltérést mutat. Az erősebb EQS 580 4MATIC két elektromotorral és összkerékhajtással kerül majd az utakra, az erőforrások együttes teljesítménye 523 lóerő, míg a rendszer maximális forgatónyomatéka 855 newtonméter. Az EQS 450+, amely egy 333 lóerős és 568 newtonméteres maximális forgatónyomatékú elektromotort kapott. Az egyes változatok végsebességében nincs különbség, a gyári korlátozás mellett 210 km/óra elérésére képesek.
A 400 V-os architektúra akár 200 kW-os töltésre is lehetőséget biztosít, amivel
az akkumulátor csupán 31 perc alatt tölthető lesz 10-ről 80 százalékra,
vagyis 5 perc alatt akár 100 kilométer hatótávot is vételezhetünk. Az EQS szériatartozékként 11 kW-os fedélzeti töltővel kerül piacra, de opcionálisan rendelhető lesz 22 kW-os berendezéssel is.