Az 1400 magyar és kelet-európai vállalat bevonásával készült Fizetési szokások barométere című tanulmány szerint a megkérdezett magyar cégek fele jelezte, hogy átlagosan 23 napos várakozás után tudták csak behajtani a kintlévőségeiket.
A közlemény szerint a koronavírus következtében a tavalyi 68 százalékról 51 százalékra csökkent a halasztott fizetésű B2B értékesítések aránya Magyarországon. A halasztott fizetést leggyakrabban a kis és középvállalati szektorban alkalmazták, mert a szállítók ösztönözni kívánták az értékesítést, és versenyképesek akartak maradni a belföldi piacon.
A magyar vállalatok az idén hosszabb fizetési határidőket alkalmaznak.
A megkérdezett cégek túlnyomó többsége - 63 százaléka - arról számolt be, hogy átlagosan 30 napot ad a partnereinek a számlák kifizetésére, 19 százalék 60 napot, 10 százalék 61-90 napot, míg a maradék 8 százalék 90 napnál is hosszabb határidőt szab az ügyfeleinek.
A magyar válaszadók 73 százaléka fizetési garanciákat vár a vevőitől. Ezen belül 68 százalék önbiztosítást, 62 százalék kereskedelmi hitelbiztosítást, 40 százalék pedig készpénzes fizetést kért az ügyfelektől.
Vanek Balázs országigazgató a közleményben elmondta, a tavalyi erős lakossági fogyasztás és az export lökhárítóként védte a magyar piacot, részben ez magyarázza, hogy Magyarországon látszólag kisebb a válság, mint a régió több országában. A nehézségek ellenére Magyarországon a legalacsonyabb azoknak a cégeknek az aránya, amelyek csökkenő nyereségességről számoltak be, Magyarországon 39, Kelet-Európában 49 százalék ez a mutató - tette hozzá.