Meglepő lehet, de a koronavírus-járvány hatására a 100 legértékesebb globális vállalat 9 százalékkal tudta növelni összértékét, a valóság azonban az, hogy ezt a bővülést egy maroknyi gigavállalat hozta össze – írja a Smarter Media. A top 3 cég ma már a teljes százas lista értékének 30 százalékát teszi ki, míg 2010-ben ez az arány „csupán” 16 százalék volt.
Az autógyártók – jelek szerint – a második negyedév után ugyan kezdenek magukra találni, jól látható, hogy csak a lista élén álló, eleve erős márkák tudták megőrizni relatíve jó pozíciójukat a Top 100-as listán.
A listát 2004 óta továbbra is a Toyota uralja, de 8 százalékot veszített értékéből. A Mercedesnél három, a BMW-nél négyszázalékos volt a visszaesés.
A száz legértékesebb vállalat közül 15 autóipari.