Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Kara Ákos/Facebook

Megkezdődött a Győr és Pápa közötti elkerülő építése

Hosszú, 2016 óta tartó előkészítő folyamat előzte meg a munkálatok megkezdését. Ennek köszönhető, hogy 36 kilométeres, 2x2 sávos autóútszakasz épülhet meg Győr és Pápa között.

2010 óta számos útberuházás kezdődött meg az országban, melynek része a Győr–Pápa-szakasz. Az épülő M83-as út egy rossz nyomvonalú, balesetveszélyes részt fog kiváltani, és a környező települések is könnyebben kerülnek az ország vérkeringésébe – idézi a Kisalfold.hu a térség országgyűlési képviselőjének, Kara Ákosnak a szavait.

Képviselőtársa, Kovács Zoltán az „első kapavágás” fontossága mellett a leglényegesebb számadatokat ismertetve közölte, a 36 kilométeres, 2×2 sávos autóút munkálatait a Soltút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. végzi. A Pápa–Dél-Tét 18,4 kilométeres szakaszon 15 műtárgy, két külön szintű csomópont, egy vasúti felüljáró épül, 653 fát és 54 ezer cserjét telepítenek. A Tét, dél csomópont–Győr 17,6 kilométeres szakaszon nyolc műtárgy, négy külön szintű csomópont, két turbókörforgalom épül, emellett 9000 fát és 191 ezer cserjét ültetnek.

A 90 milliárd forint nettó értékű beruházás átadását három év múlva, 2023 végére tervezik.
Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×