eur:
408.13
usd:
387.35
bux:
77771.12
2024. november 18. hétfő Jenő
Elektromos autót töltenek az első átadott okos közvilágítási oszlopról Budapesten a Lechner Ödön fasorban 2018. augusztus 21-én. Az ELMŰ-ÉMÁSZ és a BDK Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. együttműködésében, a főváros különböző pontjain felállított, öt okos közvilágítási oszlop elektromosautó-töltőt, ingyenes wifit, segélyhívót és digitális hirdetőoszlop-funkció szolgáltatást nyújt.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Csökkentek az elektromos autók árai az új támogatási program hatására

A megreformált sávos állami program keretébe egyre több gyártó szeretne bekerülni.

Két hét alatt 11-ről 18-ra bővült az állami támogatással elérhető elektromos autók köre - derült ki a Portfolio gyűjtéséből. Az új állami programban - mely kizárja a luxus kategória modelljeit - a 11 millió forintos értékhatár alatt jár a korábbi másfél millióshoz képest jelentősen magasabb, 2,5 millió forintos támogatás, melynek hatására egyre több modell importőre csökkenti az árakat, hogy beférjenek a küszöb alá. A portál szerint a kereskedők a nagyobb eladásszám reményében bevállalhatják a néhány százezer forintos árengedményt - a program előtt ugyanis számos modell esett a 11-12 millió forintos sávba.

Legutóbb 4 modell ára lett alacsonyabb, vélhetően a programhoz igazítva. A lap szerint a Peugeot e-208 az állami támogatást is érvényesítve már csak 7,99 millió forint. Korában az induló ár 11,6 millió forint volt, vagyis az importőr itt 1,1 millió forint engedményt adott. A Peugeot 2-2008 új ára támogatással együtt 8,49 millió forint, míg korában itt az induló ár 12,1 millió forint volt. A Kia e-Niro esetében 11,5 millióról esett 600 ezerrel az ára, így támogatással együtt 8,4 millió forint. A Nissan Leaf új ára pedig 8,2 millió forint, támogatást már figyelembe véve. A Nissan emellett a 12,5 millió forintos, jól felszerelt Acenta típusból is enged 1,8 millió forintot annak érdekében, hogy a támogatás nélküli ár 10,7 millió forint legyen.

A lap megjegyzi, hogy azért az kérdéses, hogy a jellemzően 7-9 millió forintos listaárú új elektromos autók mennyire számítanak széles tömegek számára megfizethetőnek.

Ugyanakkor 11 millió forint felett maradt az ára egyelőre a Honda e-nek (11,1 milliós induló ár), a Volkswagen e-Golfnak (13,6 millió forint már, néhány hete ez 11,6 millió volt), Nissan eNV-200 (11,9 millió forint), DS3 Crossback E-tense-nek (12,9 millió forint), BMW i3 (13,1 millió forint). Az ősszel a piacra a Volkswagen vadonatúj elektromos modellje, az ID.3, ami az importőr szerint "kiváló árpozícióban kerül a piacra". Nem kizárt ugyanis, hogy ez a modell is befér 11 millió forint alá.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×