eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Nyitókép: Pixabay

Iszonyú sokat költünk márkás fogyikapszulákra

Jól járnak a márkázott fogyókúrás termékeket gyártók az ünnepek utáni lelkiismeret-furdalással: tavaly évkezdetkor harmadával ugrott meg e termékek forgalma a Nielsen mérése szerint, ráadásul a magyarok fogyókúránál nem hisznek a saját márkás áruk hatásosságában.

Újévi fogadalom ide vagy oda, a magyarok szeretik a könnyebb utat választani a fogyókúráknál is, legalábbis ha azt nézzük, hogy a Nielsen modern kereskedelmi láncok szkennelt adatait regisztráló adatbázisa alapján készített elemzése szerint 2018 decemberéről 2019 januárjára értékben közel 50, mennyiségben pedig 30 százalékkal fogyott több a fogyókúrás készítményekből. És bár ilyenkor látványosan megugrik a forgalmuk, de a fő szezonnak az április és május számít.

A kategória éves értékbeli forgalma egyébként

2018. december-2019. november között mintegy kétmilliárd forintot tett ki.

Ez csaknem félmillió csomag készítményt jelent. Ezek közel kétharmada kapszula, ami a forgalom több mint felét adja értékben vizsgálva.

Szorosan a nyomukban járnak, ám némileg mégis vesztettek részesedésükből a porok, köznyelven shake-alapok (kb. 40 százalék). A tabletták, folyadékok, pezsgőtabletták vagy éppen rágótabletták piaci részesedése jóval karcsúbb, alig 6 százalék.

A fogyókúrás termékek több mint kilenctizedét a drogériákban adják el, a csatorna jelentősége folyamatosan növekszik a Nielsen szerint.

Kiszerelés terén egyre inkább a nagyobb csomagok felé húz a piac,

az értékesített kapszulás termékek több mint fele 50 darabos, a shake-alapoknál pedig az 500 grammnál nagyobb kiszerelés tarol.

Nem bízzuk akárkire a súlykontrollt: a gyártókba vetett hit megingathatatlan, az összértékesítés 90 százaléka márkás súlykontroll termék. A sajátmárkás „fogyis” készítmények részesedése stagnál.

„Az OECD jelentése szerint a legkövérebb nemzet vagyunk Európában, a felnőtt lakosság közel kétharmada túlsúlyos. Ezzel szemben a Nielsen egyik globális kutatása szerint a magyarok csupán fele érzi úgy, hogy gondja lenne a testsúlyával” – mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója a cég közleménye szerint.

A globális felmérésből az is kiderül, hogy a fogyás érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. Ehhez képest rekordalacsony a magyarok zöldség és gyümölcsfogyasztása. A fogyókúrás készítmények, úgymint shake-ek, tabletták, porok, a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollopciót.

Címlapról ajánljuk
Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

A hét eleje a különböző mentőszolgálatok több száz tagja keresi a hétfő este az alsó--szászországi Bremervördében eltűnt hatéves kisfiút. A rendkívüli erőkkel l folyó kutatást nehezíti, hogy a hatéves Arian autista. Ez az oka annak, hogy a felkutatására a hatóságok a legkülönbözőbb eszközöket vetik be, és az autizmus szakértőivel is konzultálnak. Szombat délutánig azonban még semmi eredmény nélkül, de nem adták fel a reményt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 27. 11:39
×
×
×
×