Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay

Iszonyú sokat költünk márkás fogyikapszulákra

Jól járnak a márkázott fogyókúrás termékeket gyártók az ünnepek utáni lelkiismeret-furdalással: tavaly évkezdetkor harmadával ugrott meg e termékek forgalma a Nielsen mérése szerint, ráadásul a magyarok fogyókúránál nem hisznek a saját márkás áruk hatásosságában.

Újévi fogadalom ide vagy oda, a magyarok szeretik a könnyebb utat választani a fogyókúráknál is, legalábbis ha azt nézzük, hogy a Nielsen modern kereskedelmi láncok szkennelt adatait regisztráló adatbázisa alapján készített elemzése szerint 2018 decemberéről 2019 januárjára értékben közel 50, mennyiségben pedig 30 százalékkal fogyott több a fogyókúrás készítményekből. És bár ilyenkor látványosan megugrik a forgalmuk, de a fő szezonnak az április és május számít.

A kategória éves értékbeli forgalma egyébként

2018. december-2019. november között mintegy kétmilliárd forintot tett ki.

Ez csaknem félmillió csomag készítményt jelent. Ezek közel kétharmada kapszula, ami a forgalom több mint felét adja értékben vizsgálva.

Szorosan a nyomukban járnak, ám némileg mégis vesztettek részesedésükből a porok, köznyelven shake-alapok (kb. 40 százalék). A tabletták, folyadékok, pezsgőtabletták vagy éppen rágótabletták piaci részesedése jóval karcsúbb, alig 6 százalék.

A fogyókúrás termékek több mint kilenctizedét a drogériákban adják el, a csatorna jelentősége folyamatosan növekszik a Nielsen szerint.

Kiszerelés terén egyre inkább a nagyobb csomagok felé húz a piac,

az értékesített kapszulás termékek több mint fele 50 darabos, a shake-alapoknál pedig az 500 grammnál nagyobb kiszerelés tarol.

Nem bízzuk akárkire a súlykontrollt: a gyártókba vetett hit megingathatatlan, az összértékesítés 90 százaléka márkás súlykontroll termék. A sajátmárkás „fogyis” készítmények részesedése stagnál.

„Az OECD jelentése szerint a legkövérebb nemzet vagyunk Európában, a felnőtt lakosság közel kétharmada túlsúlyos. Ezzel szemben a Nielsen egyik globális kutatása szerint a magyarok csupán fele érzi úgy, hogy gondja lenne a testsúlyával” – mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója a cég közleménye szerint.

A globális felmérésből az is kiderül, hogy a fogyás érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. Ehhez képest rekordalacsony a magyarok zöldség és gyümölcsfogyasztása. A fogyókúrás készítmények, úgymint shake-ek, tabletták, porok, a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollopciót.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Az utóbbi évek alaposan átrajzolták Japán politikai életének valóságát. Az elmúlt 70 évben szinte folyamatosan kormányzó jobboldali Liberális Demokrata Párt (LDP) történelmi válságát éli, közben új formációk emelkednek fel. A helyzet 2025 novemberében forró lett Tokióban, amikor a kormányfő kijelentette, hogy a szigetország beavatkozna katonailag, amennyiben Kína megtámadná Tajvant. A mondatok súlyos feszültséghez vezettek, ám ennél is érdekesebb, hogy a miképpen hatott a szigetországban már egyébként is erősödő japán nacionalizmusra. Ennek legfőbb képviselője már okozott meglepetést választások során, ráadásul olyan politikai trendek törtek be az ország mindennapjaiba, amelyek máshol már jól ismertek lehetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×