INFORÁDIÓ 
2020. január 21. kedd
Ágnes

autó

felmérés

közlekedés

autóvásárlás

Nők és autók - érdekes adatok érkeztek

Nők és autók - érdekes adatok érkeztek

Infostart

A hölgyek, avagy a férfiak költenek többet autóvásárláskor? Hányszor cserél autót egy átlagos tulajdonos? Milyen idős autókkal furikázunk? Milyen autókra keresnek a magyar internetezők?

Az elöregedő, a KSH adatai szerint átlagosan 14,2 éves hazai autóállománnyal kapcsolatos adatok alátámasztásaként a Használtautó.hu által megkérdezettek 34 százalékának 11-15 éves, további 23 százaléknak 16-20 éves, 12 százaléknak pedig 20 évnél is idősebb autója van. Vagyis a válaszadók több, mint egyharmada 16 évesnél is öregebb autót hajt.

Ami az első saját személygépkocsi óta számított autócseréket illeti, úgy fest, hogy a nők ragaszkodnak jobban az elsőként kiszemelt négykerekűhöz: a férfiak 31 százaléka háromnál is többször cserélt autót, ezzel szemben a nők 33 százaléka egyszer sem.

Az autóvásárlásra szánt összegeket áttekintve szintén érdekes különbségre derült fény a női és a férfi autótulajdonosok között.

  • A válaszadók legnagyobb hányada (39 százaléka) 1 és 3 millió forint, 22 százalékuk 500 ezer és 1 millió forint közötti összeget költött legutóbb autóvásárlásra.
  • 500 ezer forintnál kevesebbet a megkérdezett 13 százaléka, 3 és 5 millió forint között 15 százalékuk, 5 millió forintnál többet pedig 11 százalékuk fordított személygépjármű megvételére.
  • Nemek szerinti bontásban a nők 25 százaléka vásárolt 500 ezer forintnál olcsóbb autót, a férfiaknál ez az arány csupán 12 százalék.

A portál adatai szerint a használt autót csak 3 millió forintig keresőknél az első két hely továbbra is az Opel Astra és a Ford Focus modelleké, ám a harmadik hely már a modellmegjelölés nélkül, de BMW-t keresőké. A 3-10 millió forint közötti ársáv még érdekesebb preferenciát mutat: itt leginkább egy Mercedes-Benz vagy BMW a vevők vágya, de harmadik helyen azért ott egy konkrét modell, a Skoda Octavia is.

Nyitókép: Pixabay
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018