eur:
408.84
usd:
389.48
bux:
80165.64
2024. december 14. szombat Szilárda
Nyitókép: Volkswagen

Három hét múlva jön a Volkswagen új emblémája

Története legnagyobb átalakítására készül a Volkswagen, átáll az elektromos autók gyártására, de előtte lecseréli jellegzetes logóját is: az új arculatot szeptember 12-én a frankfurti autószalonon mutatja be a cég.

Az 1937-ben alapított Volkswagen története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról - jelentette be a társaság.

Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme azonban heteken belül megjelenik. A márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW logó helyére kerülő új emblémát a szeptember 12-én kezdődő frankfurti autószalonon mutatják be. A wolfsburgi székház tetején elhelyezett VW-logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a 70 méter magas épületről.

A Handelsblatt cikke szerint ez a leglátványosabb eleme annak az erőfeszítésnek, amellyel

a gyártó szeretné végképp maga mögött hagyni a négy évvel ezelőtt kirobbant dízelbotrányát.

Megkopott a márka renoméja, és a VW most a logó lecserélésével szimbolizálja, hogy az autógyártó új útra tért - amely a környezetvédelem felé vezet.

Nem véletlen, hogy az új logó először az első teljesen - vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült - elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén Frankfurtban debütál.

A társaság célja, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen.

Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezet be a piacra, és arra törekszik, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsen. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat.

Az új logóról egyelőre csak annyit árultak el, hogy

a mostani háromdimenziós változat helyett az újnak nem lesz térbeli kiterjedése,

keskenyebb, fiatalosabb és modernebb arculat készült. Néhány kiadványos, illetve a VW futballcsapatának, a VfL Wolfsburgnak a mezén már egy átmeneti változat látható, de az még nem a végleges logó.

Minden idők legnagyobb arculatváltásaként hirdetik a szeptemberi változást. Kétségtelen, hogy a Volkswagen csoport 171 országban van jelen, az átemenet tehát nem lesz azonnali. Csak a mintegy 10 ezer VW-kereskedőnél 70 ezernél több logót kell lecserélni, és utána jönnek az apróságok. Európában már szeptemberben megindul a nagy átalakulás, utána jön október a kínai piac, Észak- és Dél-Amerika csak 2020 elején kerül sorra. A folyamat valamikor jövő nyáron zárul majd a tervek szerint.

Az arculatváltás költségét nem közölte a társaság, de a lap szerint a négy éve a cég imidzsét a porba döntő

dízelválság kezelésére eddig több mint 30 milliárd eurót költöttek, ennek most egy töredékéből kijön a külső megújítása.

A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár márka tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen csoport gyártja.

Címlapról ajánljuk
PwC-felmérés: mit ajándékozunk az idén karácsonyra, és mennyiért?

PwC-felmérés: mit ajándékozunk az idén karácsonyra, és mennyiért?

Az online vásárlók 74 százaléka, vagyis több mint hárommillió magyar fog ajándékozni karácsonykor, a válaszadók átlagosan 84 ezer forintot költenek, és összesen hat embert ajándékoznak meg – ez derült ki a PwC felméréséből. A legtöbben játékot vesznek, de egyre népszerűbb, hogy élményt adnak ajándékba. Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC e-kereskedelmi szolgáltatási csapatának vezető menedzsere beszélt a részletekről az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.16. hétfő, 18:00
Freund Tamás
a Magyar Tudomány Akadémia elnöke
Uniós élmezőnyben vagyunk ebben az ágazatban, de csak amíg bírjuk a kínai dömpinget

Uniós élmezőnyben vagyunk ebben az ágazatban, de csak amíg bírjuk a kínai dömpinget

Magyarország az Európai Unió egyik vezető víziszárnyas-termelője, azon belül is az egyik legnagyobb pecsenyekacsa-beszállítója, amelyből a magyar piac egyik legnagyobb termelője, a Bács-Tak Cégcsoporthoz tartozó Hunent Zrt. a főbb nyugat-európai piacokon kívül például Kanadába és Japánba is exportál. Az ágazatnak azonban az elmúlt években olyan kihívásokkal kellett megküzdenie, mint a jelentős károkat okozó madárinfluenza vagy az egyre nagyobb mérteket öltő kínai dömping, amelynek bekerülési árával lehetetlen versenyezni, miközben az infláció, az emelkedő bérköltségek, a stagnáló európai környezetben visszaeső fogyasztás hasonlóképpen sújtja az ágazatot, mint a gazdaság más szereplőit. A cégcsoport igazgatóságának elnöke és résztulajdonosa, Kiss István szerint a további növekedés és a piaci pozíciók megőrzése korszerű állattartó telepek megépítésével, és ezen keresztül az állatjólét növelésével érhető el, mert az ilyen módon piacra kerülő termék minőségével nem tudnak versenyezni a kínai kacsák. Az első ilyen telepet már át is adták, a második átadását pedig jövőre tervezik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 13. 16:55
×
×
×
×