Infostart.hu
eur:
387.63
usd:
330.66
bux:
109547.02
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Volkswagen

Három hét múlva jön a Volkswagen új emblémája

Története legnagyobb átalakítására készül a Volkswagen, átáll az elektromos autók gyártására, de előtte lecseréli jellegzetes logóját is: az új arculatot szeptember 12-én a frankfurti autószalonon mutatja be a cég.

Az 1937-ben alapított Volkswagen története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról - jelentette be a társaság.

Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme azonban heteken belül megjelenik. A márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW logó helyére kerülő új emblémát a szeptember 12-én kezdődő frankfurti autószalonon mutatják be. A wolfsburgi székház tetején elhelyezett VW-logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a 70 méter magas épületről.

A Handelsblatt cikke szerint ez a leglátványosabb eleme annak az erőfeszítésnek, amellyel

a gyártó szeretné végképp maga mögött hagyni a négy évvel ezelőtt kirobbant dízelbotrányát.

Megkopott a márka renoméja, és a VW most a logó lecserélésével szimbolizálja, hogy az autógyártó új útra tért - amely a környezetvédelem felé vezet.

Nem véletlen, hogy az új logó először az első teljesen - vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült - elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén Frankfurtban debütál.

A társaság célja, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen.

Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezet be a piacra, és arra törekszik, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsen. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat.

Az új logóról egyelőre csak annyit árultak el, hogy

a mostani háromdimenziós változat helyett az újnak nem lesz térbeli kiterjedése,

keskenyebb, fiatalosabb és modernebb arculat készült. Néhány kiadványos, illetve a VW futballcsapatának, a VfL Wolfsburgnak a mezén már egy átmeneti változat látható, de az még nem a végleges logó.

Minden idők legnagyobb arculatváltásaként hirdetik a szeptemberi változást. Kétségtelen, hogy a Volkswagen csoport 171 országban van jelen, az átemenet tehát nem lesz azonnali. Csak a mintegy 10 ezer VW-kereskedőnél 70 ezernél több logót kell lecserélni, és utána jönnek az apróságok. Európában már szeptemberben megindul a nagy átalakulás, utána jön október a kínai piac, Észak- és Dél-Amerika csak 2020 elején kerül sorra. A folyamat valamikor jövő nyáron zárul majd a tervek szerint.

Az arculatváltás költségét nem közölte a társaság, de a lap szerint a négy éve a cég imidzsét a porba döntő

dízelválság kezelésére eddig több mint 30 milliárd eurót költöttek, ennek most egy töredékéből kijön a külső megújítása.

A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár márka tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen csoport gyártja.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

A nyugati félteke védelme nagyobb hangsúlyt kapott az Egyesült Államok nemzetbiztonsági stratégiájában, mint korábban – erről is részletesen beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora. Sorra vette Washington terveit a nagy óceáni átjáróknál, megvilágította a Kínát, Grönlandot, Venezuelát érintő amerikai célok hátterét.

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Jelentős mértékben gyengült a magyar fizetőeszköz árfolyama az elmúlt napokban az euróval és a dollárral szemben. A piaci mozgás hátterében nagyrészt az MNB keddi sajtótájékoztatóján elhangzott gondolatok állnak, amelyek a magyar jegybank lazuló előretekintő iránymutatását és - az adatok megfelelő alakulása esetén - a kamatcsökkentési ciklus megkezdését vetítették előre. Az MNB kommunikációs hangvételének puhulására erős piaci reakció érkezett: a forint árfolyama a döntés óta közel 6 egységet emelkedett az euróval és a dollárral szemben is, ami körülbelül 1,5 százalékos gyengülésnek felel meg. A forint gyengülő tendenciája kezdetben ma is folytatódott (az euró jegyzése már az október vége óta nem látott 390-es szint felett is járt), Kurali Zoltán MNB-alelnök óvatosságot hangsúlyozó megszólalása azonban fordulatot hozott a devizapiacokon. Végül erősödéssel állt meg az árfolyam.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×