Éder Tamás, a Hússzövetség elnöke elmondta: a sonkán kívül csülök és tarja is kerül ilyenkor az asztalra – a füstölt termékek összessége alkotja a húsvéti időszakban elfogyasztott 4-5 ezer tonnát. Az elmúlt években a termékkör bevétele az év ezen szakaszában meghaladta a hétmilliárd forintot.
A tojástermelésben pár forintos költségnövekedés vagy árnövekedés is jelentősen befolyásolja a rentabilitását
– erről már Pákozd Gergely beszélt, hozzátéve: az elmúlt évben folyamatosan nőttek a termelési költségek, főként a bérek és a takarmányárak emelkedése miatt. A tavalyi fipronil-botrány miatt jelentős drágulás következett be Európa-szerte, majd a tojásár az év közepén visszaállt az eredeti szintre.
A Tojásszövetség alelnöke elmondta:
a karácsonyi és a húsvéti szezonban akár 10-20 százalékkal is megnőhet a termék forgalma, ami áremelkedéssel is járhat.
A megnövekedett kereslet kielégítéséhez kapacitásnövelésre is szükség van, mivel viszont a tojótyúkok a szezonnál tovább szolgálnak, az így megtermelt többletet pedig el kell adni, így a nyári, kora őszi időszak nyomott tojásárakat jelent.
A húsvét a húsipar legfontosabb ünnepe
– mondta Pókos Gergely, a Bonafarm-csoport vezérigazgatója, hozzátéve: ilyenkor a prémiumtermékeket is leértékelve árusítják. Az ünnepi hétvége és az előtte lévő hét a normál sertéshúsforgalom két-háromszorosát hozza.